بازدید خبرنگاران از پروژه های عمران شهری شهرداری الوند + فیلم و عکس

به گزارش رکنا از قزوین؛ خلج طایفه در این نشست که پس از بازدید خبرنگاران از برخی پروژه های عمرانی در محل شهرداری الوند برگزار شد با بیان اینکه خبرنگاران نقش موثر در آگاهی بخشی و توسعه فرهنگی جامعه ایفا می‌کنند، گفت: اصحاب قلم با انجام رسالت خود جامعه را به سمت شفافیت می‌برند.

وی اضافه کرد: : عدالت، انصاف، عزت، آزادگی نشات گرفته از واقعه کربلاست لذا خبرنگاران نقش مهمی در تبیین اهداف و مسیر انقلاب اسلامی دارند.

شهردارالوند بیان کرد: مهمترین اولویت مدیریت شهری جلب رضایت شهروندان است و این امر مهم با تکمیل و بهره برداری مطلوب از طرح های عمرانی و اجرایی میسر خواهد شد.

وی تأکید کردند  ،در کنار اقدامات لازم جهت تسریع در اجرای پروژه ها از کیفیت آن ها غافل نیستیم ، رعایت شاخص های کیفی مد نظر بسیار حایز اهمیت است و همزمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

شهردار الوند تصریح کرد:  بهسازی و مناسب سازی محیط شهری الوند جهت تسهیل در تردد جانبازان و معلولین، پارک بانوان شهر الوند، توسعه حمل و نقل عمومی، تکمیل دو کمربندی شهر الوند و هوشمند سازی روند ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان، تدوین برنامه ۶ ماهه فرهنگی مدیریت شهری الوند با هدف اجرای منظم و موثر فعالیتها، حل مشکل کوی ولایت، از کارهای مهم شهرداری است.

IMG_20230807_101943

خلج بیان کرد: با همکاری شورا و شهردار اقدامات خوبی در عرصه های عمرانی، خدمات شهری و فرهنگی رخ داده و در این راستا اجرای بیش از ۳۰ پروژه مصوب شده در شورای شهر، در اولویت کاری مدیریت شهری الوند قرار گرفت که پروژه کمربندی جنوبی شهر و عقد قرارداد روکش آسفالت معابر خاکی و لکه‌گیری آغاز شده و لوله گذاری دو معبر که به دلیل عرض کم برای مردم مشکلات ساز شده بود نیز در حال اجراست.

شهردارالونداز راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز پایش تصویری ترافیکی استان قزوین قزوین در شهر الوند خبر داد و گفت: این مرکز پایش تصویری از طریق راه‌اندازی شبکه فیبر نوری و با تخصیص 60 میلیارد ریال اعتبار احداث شده و علاوه بر شهر الوند در شهر صنعتی البرز هم این شبکه پایش تصویری نقش اساسی در حفاظت از اموال کارخانجات و صنایع دارد.

وی از تخصیص 50 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی برای احداث این پارک جنگلی خبر داد و افزود: عملیات عمرانی را در هفته آینده با همکاری دستگاه‌های محیط زیست و منابع آب شروع می‌کنیم. اگر این مجموعته به پارک بانوان و خانواده تبدیل شود، تمامی امکانات و تجهیزات از جمله نورپردازی به پارک افزوده می‌شود.

خلج با بیان اینکه این پارک جنگلی متاسفانه با آب شرب آبیاری می‌شود، ادامه داد: پساب تصفیه‌خانه شهر صنعتی البرز و الوند قابلیت آبیاری این پارک جنگلی را ندارد، چرا که در تصفیه‌خانه شهر صنعتی پساب مراکز صنعتی، تولیدی و مسکونی قاطی می‌شوند، بنابراین قابلیت و کیفیت لازم برای آبیاری فضای سبز را ندارد. بنابراین باید مجوز تصفیه آب خام به شهرداری الوند داده شود.

photo_2023-08-12_11-50-51

وی تصریح کرد: طرح احداث پارک بانوان تهیه شده و امیدواریم با همراهی مدیران شرکت آب منطقه ای و اداره محیط زیست بتوانیم مشکلات موجود  را رفع کرده و عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

وی اظهارداشت: قرارداد روکش آسفالت منعقد شده و جدول گذاری و زیرسازی این پروژه انجام می‌شود که پس از تکمیل زیرسازی عملیات آسفالت به طول ۳ کیلومتر با عرض ۱۱ متر در دو لاین با ۱۳ میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار اجرایی می‌شود.

photo_2023-08-12_11-51-03

وی گفت: با عملیات اصلاح هندسی که در معابر اصلی شهر الوند آغاز شده بخشی از مشکلات و گره ترافیکی که در برخی از ساعات شبانه روز ایجاد می شود رفع خواهد شد و در این راستا جمع آوری میادین شهوی همچنین گفت: بخش زیادی از طرح پایش تصویری به پایان رسیده و بزودی تکمیل شده و افتتاح می شود و برای اجرای این کار و نصب دوربین‌ های پایش حدود  ۶۰۰۰ متر حفاری شده و در این زمینه پیشگام هستیم.

photo_2023-08-12_11-51-19


لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 918386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟