کاهش جرائم در ایلام/ نقش دستگاه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی  

به گزارش رکنا از ایلام : اسماعیل قمری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در دیدار با مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام، اظهار کرد: با استناد به آمار‌های سال‌های گذشته، ایلام در حوزه آسیب‌های اجتماعی خودکشی، طلاق و اعتیاد وضعیت خوبی ندارد و می‌توان گفت این سه موضوع در راس هرم ۱۰ آسیب برتر استان قرار دارند که باعث شده مجموعه پیشگیری استان بر این سه موضوع بیشتر توجه کند.

وی افزود: هدف کلی مجموعه تدابیر برنامه‌هایی است که بتواند باعث کاهش آسیب های اجتماعی و جرایم باشد و برای رسیدن به این هدف نیاز است از توان همه دستگاه استفاده شود.

قمری، نقش پیشگیری در سالم سازی جامعه را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: همه دستگاه‌ها در این حوزه باید فعالیت و مشارکت داشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام،خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته توسط این معاونت در سه ماهه اول سال جاری از ده جرم اول استان تعداد نه جرم با کاهش ورودی مواجه بوده اند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف سند تحول قضایی کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی استان است که خوشبختانه در سه ماهه اول سال جاری این موضوع محقق شده است.

قمری، با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استان با فعالیت های خود در زمینه حمایت از نیازمندان و محرومان نقش بسیار مثبتی در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا می‌کند، تصریح کرد: محرومیت زدایی ها و حمایتی های ستاد اجرایی فرمان امام استان ازنیازمندان قابل تقدیر است و باید گفت این نهاد به خوبی به وظیفه خود در حوزه اجتماعی جامع عمل پوشانده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، اضافه کرد: با توجه به وجود معاونت اجتماعی در ستاد اجرایی فرمان امام از توان و ظرفیت این نهاد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم در استان استفاده خواهیم کرد و آماده هرگونه همکاری هستیم.

کوثر موسوی/ایلام 

 

کدخبر: 916565 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟