سلامت آب آشامیدنی اردبیل در حد استاندارد است

به گزارش رکنا از اردبیل، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: کلرسنجی روزانه و نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی به صورت ماهیانه و سالیانه از شبکه آب تمام شهر‌ها و روستا‌های استان اردبیل توسط مراکز بهداشت انجام می‌شود.

علیرضا نعمت سلطانی افزود: به محض ورود آب خام به تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل که جزو بزرگترین و پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های استان و مجهز به سیستم گندزدایی است، فرآیند‌های فیزیکی، شیمیایی و گندزدایی برای حذف آلاینده‌ها بر روی آب خام انجام شده و مورد تصفیه کامل قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام عوامل میکروبی، شیمیایی و آلاینده‌ها در بدو ورود به تصفیه‌خانه از طریق فرآیند‌های فیزیکی، انعقاد و لخته‌سازی، ته‌نشینی و گندزدایی از آب حذف شده و آب سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: در انتهای فرآیند تصفیه، برای حفظ کلر باقیمانده در شبکه آب شرب و جلوگیری از آلودگی ثانویه، بار دیگر با گندزدایی می‌شود و از سال گذشته جهت افزایش کیفیت آب خروجی تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل طرح جدیدی اجرا کرده‌اند.

 

کدخبر: 910731 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟