صدور هشدار هواشناسی در استان اردبیل

به گزارش رکنا از اردبیل، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه تا اواخر امروز افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: با نفوذ سامانه بارشی جو استان تغییر کرده و به تدریج با افزایش ابرناکی شاهد کاهش دمای هوا، وزش باد‌های تند تا نسبتاً شدید و بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق خواهیم بود.

مجید کوهی بیان کرد: تمرکز بارش‌ها بیشتر در مناطق شمالی و مرکزی استان بوده و اوج فعالیت این سامانه روز دوشنبه خواهد بود و در ارتفاعات استان نیز بارش برف دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به اینکه این سامانه تا ظهر روز سه شنبه هفته جاری در استان فعال خواهد بود ادامه داد: با توجه به رخداد مه و تقلیل دید افقی و بارش باران (گاهی بصورت رگبار و رعد و برق - در نواحی مستعد توام با احتمال بارش تگرگ، سیلابی شدن رودخانه‌های محلی و آبگرفتگی معابر عمومی) توجه به توصیه‌های اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل تاکید می‌شود.

از جمله این توصیه ها: احتیاط در انجام پروژه‌های ساختمانی؛ عدم توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل ها؛ اطلاع رسانی به عشایر جهت جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع؛ اجتناب از صعود به ارتفاعات بویژه قله سبلان می باشد.

 

کدخبر: 909696 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟