برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در قزوین

به گزارش رکنا ازقزوین؛ سمیه اسمعیلی افزود: این برنامه در گلزار شهدای شهر قزوین ساعت ۱۵:۳۰، روز پنج‌شنبه، سی‌ویکم شهریور ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: در این مراسم، مدعوین ضمن غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا با اهدای شاخه‌های گل، یاد و خاطره شهدا را گرامی می‌دارند.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین در این برنامه نیرو‌های نظامی و انتظامی قزوین با حضور در گلزار شهدا به اجرای مارش نظامی و آهنگ‌های انقلابی خواهند پرداخت.

اسمعیلی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها از جمله برنامه‌های کمیته ایثارگران ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قزوین است.

 

جانبازان قزوینی درخواست بازنشستگی خود را آنلاین ثبت کنند

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: جانبازان و آزادگان قزوینی جهت دریافت پاداش پایان خدمت، درخواست بازنشستگی‌شان را از طریق سایت ایثار از امروز، سه‌شنبه، بیست و نهم شهریور ماه سال جاری ثبت کنند.

IMG-20220921-WA0032

سمیه اسمعیلی گفت: جانبازان و آزادگان واجد شرایط بازنشستگی با توجه به تصویب آیین‌نامه اجرایی مواد 38، 39، 40، 53 و 55 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، جهت دریافت پاداش پایان خدمت می‌توانند از امروز، سه‌شنبه، بیست و نهم شهریور ماه سال جاری درخواست بازنشستگی خود را ثبت کنند.

وی افزود: ایثارگران می‌توانند جهت ثبت درخواست بازنشستگی به صورت برخط از طریق سایت ایثار و یا سامانه ایثار من با انتخاب گزینه «درخواست بازنشستگی» اقدام کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: این ثبت درخواست ایثارگر به عنوان اولین مرحله فرایند پرداخت پاداش است و پس از بررسی‌های لازم به حساب آنها واریز می‌شود.

اسمعیلی افزود: در مرحله نخست ثبت درخواست بازنشستگی، باید جانباز و یا آزاده‌ در قید حیات باشد، با توجه به نتایج استعلامات اخذ شده از صندوق‌های بازنشستگی شاغل نباشد، دارای آخرین رای صادره مثبت از کارافتادگی کلی در سامانه سجایا باشد، درصد جانبازی 25 درصد و بالاتر باشد، 60 سال سن تمام و بالاتر تا تاریخ سی‌ویکم شهریور ماه سال جاری باشد (برای جانبازان ماده 38) و 65 سال سن با حداقل 25 سال سابقه پرداخت حقوق حالت اشتغال برای جانبازان تبصره یک داشته باشد.

وی بیان کرد: ایثارگران در زمان ثبت‌نام با توجه به تبصره 4 ماده یک آیین‌نامه مذکور، اقرار می‌کنند که دارای سابقه اشتغال، بازنشستگی، انفصال از خدمت و بازخریدی خدمت نبوده و قبلا پاداش پایان خدمت از هیچ دستگاهی دریافت نکرده و یا نخواهند کرد و در صورت اثبات خلاف آن بنیاد می‌تواند مبالغ پرداخت شده من غیر حق را از حقوق درخواست کننده مطالبه کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اطلاع‌رسانی به ایثارگران مشمول مرحله نخست انجام شده است، گفت: سایر ایثارگرانی که مشمول و متقاضی دریافت حقوق و مزایای بازنشستگی هستند در مراحل بعدی با داشتن شرایط لازم برای ثبت درخواست، به آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: برای ثبت درخواست منسوبین جانبازان و آزادگان متوفی واجد شرایط سامانه در دست طراحی و استقرار است که به محض حصول نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اسمعیلی بیان کرد: با توجه به درخواست‌های جانبازان و آزادگان در خصوص محاسبه سنوات اسارت و سنوات حضور در جبهه به عنوان سنوات موثر از مبادی ذیربط استعلام می‌شود که در مراحل بعدی به آنها اطلاع‌رسانی خواهدشد.

لیلا بیگدلی/قزوین 

کدخبر: 827361 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟