۸۰ هزار میلیارد تومان بطور مستقیم رد دیون سازمان تامین اجتماعی انجام شد / پرداخت ۸۲ هزار میلیارد تومان بابت بیمه بیکاری بطور مستقیم توسط تامین اجتماعی
حجم ویدیو: 42.66M | مدت زمان ویدیو: 00:01:41

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مرتضی حاجی‌کاظمی،مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه درباره اهتمام دولت سیزدهم برای کمک به سازمان تامین اجتماعی گفت: سال گذشته بواسطه تعیین در بودجه دولت، ۸۰ هزار میلیارد تومان بطور مستقیم رد دیون سازمان تامین اجتماعی انجام شد.

وی گفت: ۲۷ مورد طبق قوانین نیابتی، مسوولیت برای سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که هزینه آن جزو دیون دولتی تلقی می‌شود و سال‌های سال این دیون جمع شده و اکنون امکان پرداخت یکجای آن وجود ندارد.

 وی افزود:جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در کشور طی سال گذشته ۴۲ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۷۷۷ نفر و در استان اصفهان سه میلیون و ۴۹۰ هزار و ۵۸۶ نفر هستند. همچنین یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۶۸۰ نفر بیمه شده اصلی این سازمان در استان اصفهان هستند.

وی  گفت: سال گذشته بطور متوسط، ماهانه افزون بر ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مُستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در استان اصفهان پرداخت شد.

حاج کاظمی  افزود: بجز پرداخت ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مُستمری ماهانه بطور متوسط، در سال ۱۴۰۱ در زمینه کمک‌های بلندمدت سازمان تامین اجتماعی، ۲۸ هزار میلیارد تومان در سال گذشته پرداخت تسهیلات انجام شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر پرداخت مستمری، این سازمان هزینه‌های کوتاه مدت بسیاری را نیز پرداخت می کند که پرداخت کمک هزینه ایام بستری، بارداری، هدیه ازدواج و موارد دیگر از جمله این هزینه هاست.

پرداخت بیمه بیکاری

وی یادآور شد: سال گذشته در بخش هزینه‌های کوتاه مدت افزون بر ۳۱ میلیارد تومان ماهانه توسط تامین اجتماعی استان پرداخت شد و در بحث درمان هزینه های پرداختی بسیار بیشتر است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گفت: پارسال افزون بر ۸۲ هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری به مشمولین در استان اصفهان پرداخت شد که شامل حقوق و حق بیمه این افراد بود.

حاجی‌کاظمی ادامه داد: علاوه بر پرداخت ۸۲ هزار میلیارد تومانی که بابت بیمه بیکاری بطور مستقیم توسط تامین اجتماعی استان پرداخت شده است هزینه های دیگر در این ارتباط وجود دارد.

مهمترین چالش صندوق‌های بازنشستگی تأمین منابع و پایداری آن است

وی افزود: اگر هزینه های پنهان بیمه بیکاری را محاسبه کنیم، بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه به عنوان بیمه بیکاری و هزینه های آموزشی فنی و حرفه ای پرداخت شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان یادآور شد: مهمترین چالش صندوق‌های بازنشستگی تأمین منابع و پایداری آن است که این مهم در مورد سازمان تامین اجتماعی نیز وجود دارد.

حاجی‌کاظمی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی سازمانی عمومی و غیردولتی است و بخشی از منابع این نهاد از محل سرمایه گذاری‌های شرکت شستا تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: ضروری است دولت برای پرداخت دیون به سازمان تامین اجتماعی پیش‌بینی داشته باشد و امسال پیش‌بینی می‌شود ۲۱۴ هزار میلیارد تومان به دیون دولت به تامین اجتماعی اضافه شود.

وی گفت: اگر به چالش‌های کنونی سازمان تأمین اجتماعی توجه نکنیم بحران بزرگی ایجاد خواهد کرد و از جمله آن دیونی است که به حساب دولت واگذار می‌شود و این برای دولت در آینده یک معضل بزرگ خواهد بود زیرا این مبالغ سال به سال بزرگ‌تر می‌شود.

وی افزود: دیون معوقه حق بیمه‌ها بالای ۴۵۰ هزار میلیارد تومان است که در سال‌های اخیر با تعاملی که بین دولت و مجلس وجود دارد کمک‌های بزرگی برای پرداخت این دیون به سازمان تأمین اجتماعی انجام شده و ۱۷۰ هزار میلیارد تومان در ۲ سال اخیر به این سازمان تخصیص داده شده است.

افزایش 18 درصدی ویزیت بیماران

در ادامه نیزمدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: هم اینک میانگین پرداخت به پزشکان متخصص در بیمارستان شریعتی اصفهان ماهانه حدود ۲۰ میلیون تومان و متوسط پرداختی به پرستاران ۲۳ میلیون تومان است که البته میزان حقوق هر ۲ گروه باید افزایش یابد.

محمد رجالی افزود: ۱۰ میلیون ویزیت سال گذشته در مراکز درمانی و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان اصفهان انجام شد که افزایش ۱۸ درصدی نسبت به سال قبل دارد.

   وی افزود: افزایش ۱۸ درصدی ویزیت بیماران در مراکز درمانی و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان اصفهان با وجود افزایش نیافتن امکانات مدیریت درمان تامین اجتماعی استان، محقق شده است.

وی ادامه داد: پارسال تعداد بستری‌ها ۱۸ درصد و تعداد عمل‌های جراحی ۲۰ درصد در مراکز درمانی و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان رشد داشته است.

رجالی یادآور شد: پرداخت هزینه‌های درمانی بیمه شدگان از عمده ترین هزینه های سازمان تامین اجتماعی است و هر عمل جراحی بطور متوسط برای سازمان تامین اجتماعی حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان تصریح کرد: پارسال ۱۵ درصد عمل‌های جراحی در استان اصفهان در سه بیمارستان‌ تأمین اجتماعی استان شامل بیمارستان های شریعتی و غرضی اصفهان، و فاطمه الزهرا نجف‌آباد انجام شده است.

تأمین اجتماعی بزرگترین خریدار خدمات درمانی است

رجالی اظهار داشت: تأمین اجتماعی بزرگترین خریدار خدمات درمانی و دومین ارائه دهنده این خدمات در استان و کشور است و بطور متوسط در استان ۳۳ مرکز درمانی تامین اجتماعی بین ۱۵ تا ۳۰ درصد خدمات پزشکی و درمانی را به بیماران ارایه می‌کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گفت: برخی رسانه‌ها درمورد بدهی سازمان تأمین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت اعدادی را بیان می کنند که مبنای منطقی ندارد.

رجالی تاکید کرد: همه مطالبات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تا دی سال گذشته پرداخت شد و فقط مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از ماه اسفند پرداخت نشده که بزودی پرداخت آن نیز انجام می‌شود.

وی گفت: بدهی در بخش داروخانه‌ها را نیز تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت شده است و معوقه خرداد ماه نیز تا پایان تیرماه امسال پرداخت خواهد شد.

سازمان تامین اجتماعی سه هزار میلیارد تومان به حساب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور واریزکرد

رجالی یادآور شد: امسال سازمان تامین اجتماعی سه هزار میلیارد تومان به حساب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور واریز کرده درحالی که کل بدهی این سازمان در سراسر کشور سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: تأمین اجتماعی، حدود پنج هزار میلیارد تومان که عمده آن هزینه های داروهای تولیدی شرکت های زیر مجموعه تامین اجتماعی است، از وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور طلب دارد و لازم است بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی با دانشگاه‌های علوم پزشکی تهاتر شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گفت: دستمزد پزشکان در بیمارستان های تامین اجتماعی بسیار کمتر از سایر بخش‌های پزشکی و درمانی است و یک جراح قلب با تعرفه امسال تامین اجتماعی حدود یک میلیون تومان بابت یک عمل جراحی ۶ ساعته دریافت می‌کند و این تعرفه در بخش خصوصی هم اکنون حدود ۶۰ میلیون تومان است.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 908701 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟