ورود بیش از 7 میلیون مسافر به رشت

به گزارش رکنا از گیلان ، مهندس کیا عاشوری امروز، 19 تیرماه در جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه گردشگری صنعت مهمی در جهان محسوب می‌شود، اظهار کرد: خیلی از کشورهای با تکیه بر ظرفیت‌های گردشگری به چرخه رونق اقتصادی کشورشان کمک می‌کنند.

وی با اشاره به 22 کیلومتر نوار ساحلی و جنگلی موجود در رشت، افزود: گیلان به لحاظ موهبت‌های الهی، طبیعت بکر و زیبا دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار بوده و همواره مقصد گردشگران داخلی و خارجی است که باید زیرساخت‌های لازم برای میزبانی از حجم انبوه مسافران فراهم شود؛ خصوصا بعد از کرونا که روز به روز با افزایش حضور مسافران مواجه هستیم.

سرپرست فرمانداری رشت بیان کرد: حضور مسافر در یک شهرستان باعث ایجاد شکوفایی اقتصادی می‌شود و همچنین باعث افزایش خدمات سفر منطبق بر ظرفیت‌های موجود می‌شود. اگر نتوانیم خدمات مناسب ارائه دهیم گردشگران به دیگر شهرها و استان‌ها مراجعه می‌کنند لذا باید برای حفظ چنین سرمایه‌ای برنامه ریزی دقیقی در ارائه خدمات صورت گیرد.

عاشوری ادامه داد: باید زیرساخت‌های خدمات سفر متناسب با تقاضا و حضور گردشگران باشد، استان گیلان در مقایسه با سایر استان‌ها دارای پتاسیل‌های بالقوه‌ای در حوزه گردشگری است که باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد، باید خدمات بین راهی مطلوبی ارائه شود.

وی با بیان اینکه تنوع غذایی استان گیلان از دیگر قابلیت‌های گردشگری استان دانست و گفت: رشت به عنوان شهر خلاق خوراک مشهور است و همین تنوع غذایی باعث جذب گردشگران می‌شود. برخی از خدمات اجرایی سفر را باید بر اساس اقتضائات ارائه دهیم، شهرداری‌ها نسبت به برگزاری بازراچه‌های سنتی محلی اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر نظارت بر ارائه خدمات واحدهای صنفی مختلف بیان کرد: برخی از رستوران‌ها، فست فودها، اقامتگاه‌ها از وضعیت خوبی برخودار نیستند، نیاز است که خدمات این مراکز بیش از پیش توجه شود، لذا باید نظارت‌ها در این حوزه تشدید شود.

عاشوری افزود: بایستی ظرفیت پذیرش مسافر را در شهرها بالا ببریم، در این راستا در حوزه امین آباد شناگاه جدید تاسیس شده و مورد استقبال مسافران قرار گرفته است.

وی در خصوص هماهنگی برای تامین ارزاق عمومی توسط اداره صمت، تصریح کرد: وقتی با حج انبوهی از مسافران مواجه هستیم، آنها نیاز به نان دارند، سهمیه آرد ما نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده که به دنبال افزایش این سهمیه هستیم. 

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت بیان کرد: متولیان فرهنگی شهرستان بر تکالیف سازمانی در موضوعات مناسبتی توجه داشته باشند تا بتوانیم با وجود اینکه ماه محرم را در پیش داریم این نکته مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: در سه ماهه اول سالجاری شاهد تردد یک میلیون و 753 هزار و 298 خودرو در سطح شهرستان رشت بوده‌ایم که به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش 60 درصدی و همچنین شاهد ورود هفت‌میلیون و 110 هزار و 253 مسافر در این مدت به شهرستان بوده‌ایم که با افزایش 73 درصدی به نسبت مشابه سال گذشته مواجه هستیم.

عاشوری بیان کرد: رشت اولین شهرستان از لحاظ اقامت مسافرین در سطح استان بوده که در این رابطه رشت دارای 216 تاسیسات گردشگری است، در حوزه اشتغال و درآمدزایی حوزه اقامت گردشگران شاهد افزایش 83 درصدی به نسبت مشابه سال گذشته هستیم.

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر تشدید نظا‌رت‌های حوزه خدمات سفر افزود: بازدیدهای مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و اقامتی با حساسیت بالا در حال انجام است و از ابتدای شروع تابستان تا الان شاهد 4292 بازدید بهداشتی از این مراکز بوده‌ایم که منجربه صدور 168 اخطار، تشکیل 22 پرونده قضایی و پلمب 8 مورد  از این اماکن شده است.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 908103 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟