نتیجه پژوهش متخصصین جمعیت استان برای وزارت کشور ارسال خواهد شد

به گزارش رکنا از لرستان، کریم خورشیدوند در دومین جلسه هیات اندیشه ورزی استان، عنوان کرد: با توجه به روند کاهشی رشد جمعیت و افزایش سرانه سالمندی استان و کشور، چرایی این موضوع به صورت تخصصی بررسی می شود.

وی با اشاره به موضوع جوانی جمعیت به عنوان رویکرد اصلی هیات اندیشه ورز استان، اظهار کرد: در جلسه ی امروز گزارشی از چالش ها و پیامدهای پیری جمعیت توسط کارشناسان دفتر امور بانوان استانداری ارائه شد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری تصریح کرد: در این نشست همچنین تحولات جمعیت از نگاه آمار، مقایسه نرخ ازدواج، بارداری، سقط و طلاق با کشورهای منطقه، توسعه یافته و کل دنیا در استان و کشور تشریح شد.

خورشیدوند تاکید کرد: بر هم خوردن ساختار مطلوب جمعیت تبعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی وخیمی برای کشور در پی خواهد داشت که باید برنامه های مقابله با این موضوع تدوین و عملیاتی شوند.

وی همچنین به بحث اسکان مردم در سکونت گاه های غیر رسمی و قیمت تمام شده ی زندگی در شهر و روستا اشاره کرد و گفت: عوامل سیاست گذاری در این خصوص باید به گونه ای باشد که علاوه بر عدالت در توزیع امکانات، مسائل اجتماعی از جمله جوانی جمعیت نیز در آن لحاظ شوند.

جلسات هیات اندیشه ورزی استان با برنامه ریزی اداره کل امور اجتماعی استانداری لرستان برگزار می شوند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 907163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟