۸۷ کیلومتر از رودخانه‌های مرزی استان لایروبی و ساماندهی شد

به گزارش رکنا از اردبیل،  فضائیلی در جلسه راهبری و بررسی آخرین وضعیت طرح‌های مهندسی رودخانه‌های مرزی استان با نماینده فرماندهی مرزبانی با تاکید بر تداوم برگزاری نشست‌های مشترک این موضوع را در راستای حل مشکلات موجود در رودخانه‌های مرزی و بهبود اثر بخشی اقدامات آتی مهم دانست و گفت: طول رودخانه‌های استان اردبیل سه هزار و ۹۳۰ کیلومتر است که سه هزار و ۷۳۴ کیلومتر آن داخلی و ۱۹۶ کیلومتر مرزی است.

وی افزود: عملیات لایروبی و ساماندهی ۸۷ کیلومتر از رودخانه‌های مرزی استان تقریبا به اتمام رسیده، ولی برای ادامه عملیات لایروبی و ساماندهی ۱۰۵ کیلومتر مابقی نیازمند ۱ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اجرای طرح‌های حفاظت اراضی و تاسیسات رودخانه‌ها در برابر سیلاب و فرسایش‌ها و همچنین باز پس گیری اراضی فرسایش یافته را از اهداف اصلی ساماندهی رودخانه‌ها اعلام کرد و گفت: شناسایی، تعیین و نشانه گذاری بستر و حریم رودخانه‌ها و تالاب‌های استان اردبیل در جلوگیری از تصرفات غیر مجاز ضروری است.

فضائیلی از آمادگی این شرکت برای جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و همچنین جلوگیری از تجاوز به بستر رودخانه‌ها خبر داد و افزود: با همکاری مشترک با تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط آمادگی داریم تا در زمینه‌های مختلف جهت حفاظت از منابع آبی تلاش کنیم.

وی حفاظت از خاک در برابر فرسایش‌های رودخانه مرزی را ضروری خواند و گفت: اجرای پروژه ساماندهی و حفاظت سواحل رودخانه‌های مرزی جزو اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بوده و در راستای اخذ و جذب اعتبارات لازم تلاش می‌شود.

 

کدخبر: 906335 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟