از اتراق در حاشیه رودخانه‌های اردبیل خودداری کنید

به گزارش رکنا از اردبیل،  مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با صدور هشدار سطح زرد تا عصر چهارشنبه امکان سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد که ضروری است از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود. سیاوش محمدی اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت امروز تا پایان عصر چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت وزش تندبادهای موقتی دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به بارش باران در بعضی ساعات به صورت رگبار باران توأم با رعدوبرق پراکنده به ویژه در مناطق جنوبی استان اردبیل خاطرنشان کرد: طی دو روز آینده رخداد مه و کاهش دید افقی و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد استان اردبیل پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل منطقه اثر این پدیده هواشناسی را مناطق مرکزی و به ویژه در مناطق جنوبی استان اردبیل اعلام کرد و گفت: با سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به دلیل بارش‌های رگباری و افزایش حجم رواناب و آبگرفتگی برخی معابر عمومی اصابت صاعقه به ویژه در ارتفاعات رخداد دو روز آینده است و احتمال اختلال در عملیات پروازی بویژه پرواز بالگرد وجود دارد.

محمدی با توصیه مردم در اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها بیان کرد: احتیاط در تردد جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کوهستانی استان مطالبه ما از مردم استان است و از کوهنوردان نیز خواسته این تا با اجتناب از صعود به ارتفاعات جلوی هر رویداد تلخی را بگیرند.

وی با تاکید بر خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع تصریح کرد: از شرایط فصلی و محلی در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب در مناطق مستعد استان به ویژه نواحی منتهی به کوهستان سبلان) رگبار و رعدوبرق نیز انتظار می‌رود.

محمدی اظهار کرد: امروز و فردا با حاکمیت پرفشار سطح زمین و ناپایداری‌های سطوح میانی جو، ضمن وزش باد خزری در نوار شرقی و مناطق شمالی گاهی با سرعت تند و کاهش نسبی دمای هوا، آسمان استان در ساعاتی از شبانه روز ابری و مه آلود شده و در مناطقی از استان بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق توأم با تندباد موقتی پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اوج بارش از اواخر وقت سه شنبه تا عصر چهارشنبه به ویژه در نوار شرقی و نیمه جنوبی استان انتظار می‌رود که توجه به هشدارهای صادره سطح زرد توصیه می‌شود مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: روز پنجشنبه شاهد جوی نسبتاً پایدار با آسمانی غالباً صاف همراه با افزایش نسبی دمای هوا در سطح استان خواهیم بود.

 

کدخبر: 891511 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟