وجود ۱۳۶ هزار هکتار منطقه شکار و صید ممنوع در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ علی سالاروند با اشاره به اینکه  ۳۲۲ هزار هکتار منطقه تحت مدیریت اعم از حفاظت شده و اثر طبیعی و ملی در لرستان وجود دارد، اظهار کرد: منطقه حفاظت شده‌ سفید کوه خرم آباد و پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا در سال گذشته مجهز به سیستم پایش تصویری برخط شد.

وی به هوشمندسازی مناطق حفاظت شده لرستان جهت ارتقاء و افزایش ضریب حفاظتی این مناطق اشاره کرد و افزود: لرستان در راستای سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست در این حوزه در کشور پیشگام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با تأکید بر کمبود محیط‌بانان در استان تصریح کرد: بر اساس میانگین جهانی به ازای هر هزار هکتار باید یک محیط‌بان وجود داشته باشد که در استان با وجود گستردگی این عرصه‌ها تعداد محیط‌بانان در استان نسبت به میانگین جهانی بسیار کمتر است.

سالاروند ادامه داد: هوشمندسازی مناطق و پوشش تصویری برخط مناطق حفاظت شده استان گامی اصولی برای افزایش ضریب حفاظتی مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست و اقدامی موثر برای احیای زیستگاه‌ها و افزایش غنای گونه‌های حیات وحش لرستان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:  استفاده از سیستم پایش هوشمند جبران کننده کمبود نیروی محیط‌بان و موثر در پیشگیری از شکار و صید غیر مجاز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با تأکید بر اینکه به دنبال توسعه این سیستم در سطح مناطق حفاظت شده استان هستیم، گفت: خوشبختانه زیستگاه‌های اصلی استان از جمله منطقه حفاظت شده «سفید کوه» خرم آباد و پناهگاه حیات‌وحش «سفید کوه» ازنا تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و همچنین طرح توسعه و اجرای هوشمندسازی منطقه حفاظت شده «اشترانکوه» نیز به زودی تکمیل می‌شود.

سالاروند افزود: اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست لرستان از حیث جذب نیروی محیط‌بان که نیاز اصلی استان است نیز غافل نبوده و با پیگیری‌های صورت گرفته، در آزمون‌های استخدامی سال جاری از طریق سازمان‌ حفاظت محیط زیست و استانداری لرستان ۲۰ نفر نیروی جدید جذب خواهد شد که ۱۵ نفر از آن‌ها محیط‌بان هستند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 904910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟