مناطق حفاظت شده استان لرستان تحت پایش آنلاین است

به گزارش رکنا از لرستان؛ علی سالاروند ۱۳ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به هوشمندسازی مناطق حفاظت شده لرستان در راستای ارتقای حفاظت از این مناطق، اظهار کرد: لرستان اولین استان در کشور بوده که در این حوزه ورود پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه با حضور دکتر «سلاجقه» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، اولین هوشمندسازی مناطق حفاظت شده کشور را در لرستان افتتاح کردیم، گفت: در این راستا با استفاده از دوربین‌های با کیفیت بسیار بالا و قدرت زوم x۳۵، تلاش کرده‌ایم که مناطق حفاظت شده استان را پایش آنلاین دوربینی کنیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان با تاکید بر اینکه ما با کمبود محیط‌بان مواجه هستیم، بر اساس نرم جهانی به ازای هر هزار هکتار باید یک محیط بان داشته باشیم، افزود: ما در استان تقریباً ۳۲۲ هزار هکتار مناطق حفاظت شده و اثر طبیعی و ملی داریم، ۱۳۶ هزار هکتار نیز منطقه شکار و صید ممنوع در استان داریم، با این عرصه با این گستردگی متأسفانه تعداد محیط‌بانان ما در استان بسیار کم است و از نرم جهانی نیز بسیار کمتر است.

سالاروند ادامه داد: هوشمندسازی کمک کرده که این کمبود محیط‌بان در استان را به نوعی بتوانیم تا حدی جبران کنیم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه این امر در سطح مناطق حفاظت شده استان هستیم، اضافه کرد: خوشبختانه مناطق حفاظت شده «سفید کوه» خرم آباد، «سفید کوه» ازنا تحت پوشش این طرح هوشمندسازی قرار گرفته‌اند، همچنین طرح توسعه و اجرای هوشمندسازی حفاظت از منطقه «اشترانکوه» نیز به زودی تکمیل می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان با بیان اینکه امیدواریم با این طرح حفاظت بهتر و بیشتری از مناطق حفاظت شده استان داشته باشیم و همچنین مشکل کمبود محیط بان در استان را رفع کنیم، گفت: در استان سه منطقه حفاظت شده «اشترانکوه»، «سفید کوه» ازنا و «سفید کوه» خرم آباد را در استان داریم، که گستره زیادی از این مناطق تحت پوشش طرح هوشمندسازی قرار گرفته است.

سالاروند بیان کرد: تقریباً ۵۰ الی ۶۰ درصد از این مناطق تحت پوشش نظارت دوربین‌های حفاظتی قرار دارند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 881695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟