تشکیل اولین مجمع خیرین محیط زیست کشور در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ علی سالاروند در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه اولین پایش هوشمند مناطق حفاظت شده را در کشور داریم که بخشی از کمبود نیروی محیط‌بان ما را جبران کرده است، اظهار کرد: در استان ۳۲۲ هزار هکتار عرصه طبیعی داریم و طبق نرم جهانی برای هر هکتار یک محیطبان لازم است که ما با ۸۰ محیط بان آن‌ها را مدیریت می‌کنیم.

وی  به افزایش۲۴۲ درصدی اعتبارات نسبت به سال گذشته در استان اشاره کرد و افزود : همچنین دستگاه فناور برتر از دید دانشگاه لرستان بودیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به تشکیل اولین مجمع خیرین محیط زیست کشور در استان، افزود: بعد از این کار دستورالعمل واحدی ایجاد شد که مجمع در کل کشور ایجاد شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از بیماری‌های نوظهور به علت عدم رعایت مسائل محیطی و بهداشتی و تغییر ژنتیکی رخ می‌دهد، آلودگی هوا، میزان سم و کود باقیمانده در غذا و ... که باید برای کنترل آن‌ها کار کنیم.

سالاروند با بیان اینکه سال‌ها به محیط زیست توجه نمی‌شد ولی در دولت مردمی رویکردی دیگر پیش گرفتیم، اظهار کرد: در لرستان دو مرکز کنترل کیفی ایجاد کردیم و در قانون آمده شهرداری‌ها موظف شدند این مراکز را ایجاد کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه احداث چندین پاسگاه را در دستور کار داریم، افزود: دو منطقه حفاظت شده به ما اضافه شده و اعتبارات را جذب و کلنگ زنی می‌کنیم.

وی ادامه داد: بی‌سیم‌های ما پلمب شده بودند که آن‌ها را آنالوگ کردیم و تا دو هفته دیگر شرق اشترانکوه و سفیدکوه به بی سیم دیجیتال مجهز می‌شوند.

سالاروند بیان کرد: اولین خانه فناور محیط زیست کشور را در جهاد دانشگاهی افتتاح کردیم که نخبگان و دانشجویان ایده‌هایی را در قالب این خانه به محیط زیست ارائه می‌دهند که در نهایت و بعد از تأیید به صندوق ملی محیط زیست برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: اولین خانه‌های محیط زیست کشور را در سال ۱۴۰۰ ایجاد کردیم، در دفاتر تسهیلگری نیز همراه با پزشک دفتر یک نفر را همراه می‌کنیم که آموزش‌های محیط زیستی داشته باشیم.

وی افزود: اولین خانه‌های محیط زیست کشور در سال ۱۴۰۰ ایجاد شد که ما نیز در استان ۱۰۰ خانه محیط زیست تخصصی احداث کردیم.

سالاروند در خصوص عملکرد یگان حفاظت محیط استان، بیان داشت: از لحاظ کشفیات سلاح و دستگیری شکارچیان جز استان‌های اول هستیم.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 898707 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟