جلسه هماهنگی برنامه های غنی سازی اوقات فراغت تابستانی در منطقه نظرکهریزی برگزار شد

به گزارش رکنا از هشترود؛  زیداله  رضایی رئیس آموزش و پرورش نظرکهریزی در این جلسه  گفت: با تعطیلی مدارس، تربیت تعطیل نمی شود و در ساختار غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، تربیت همراه با رشد همه جانبه اتفاق می‌افتد.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت نظرکهریزی افزود: تقویت هویت ملی و دینی به همراه رشد خودآگاهی و خودباوری دانش آموزان، یکی دیگر از ره آورد های فعالیت های  تابستانی است که بخش های مختلف آموزش و پرورش با برنامه های پرورشی، فرهنگی و ورزشی، با شعار " تربیت بدون توقف " متناسب با نیازها و علایق دانش آموزان در زمینه های مختلف طبق دستورالعمل فعالیت‌های تابستانی وزارت، اقدام به فعالیت می نمایند.

رضایی با بیان برنامه ها و سیاست های منطقه در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تصریح کرد: تربیت تعطیلی ناپذیر است، بنابراین دانش‌آموزان بعد از ۹ ماه تحصیل در مدرسه، ۳ ماه تابستان را با برنامه‌های اوقات فراغت می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه اهداف برنامه های اوقات فراغت، فراهم ساختن و خلق فرصت های یادگیری است، تصریح کرد: اوقات فراغت همواره بستر مناسبی برای بروز خلاقیت ها و نوآوری هاست و برنامه ریزی برای استفاده مفید و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان یک ضرورت است که باید با تعامل مدیران مدارس و معاونت پرورشی و تربیت بدنی به نحو مطلوب انجام شود.

رئیس آموزش و پرورش نظرکهریزی بحث کیفیت در کلاس های اوقات فراغت را مهم دانست و به برنامه ریزان در این عرصه توصیه نمود: بهتر است بحث مهارت آموزی دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد زیرا رویکرد سند تحول بنیادین هم به این موضوع اشاره دارد و لازم است همه دست اندرکاران جهت آموزش مهارت های مورد نیاز برای دانش آموزان تلاش و برنامه ریزی نمایند.

وی افزود: اوقات فراغت تابستان زمینه مناسبی برای رشد و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان ایجاد می‌نماید که در تابستان امسال با شعار «تربیت بدون توقف» و «رشد و تعالی دانش‌آموز ایرانی در پرتو همیاری نهادهای تربیتی» پیگیری خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش نظرکهریزی تصریح کرد: فعالیت‌های تابستانی تمام ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین را پوشش می‌دهد و با ایجاد شبکه‌ای از محیط‌های یادگیری مانند پژوهش‌سراها، اردوگاه‌های فرهنگی و تربیتی، کانون‌های فرهنگی تربیتی، خانه‌های فرهنگ، کتابخانه‌های عمومی، نمایشگاه‌ها و موزه‌های تخصصی علوم و فناوری، مراکز کارآفرینی، مراکز مشاوره، ورزشگاه‌ها و... سعی دارد با برقراری تعامل اثربخش بین مدارس با مراکز مورد اشاره و با رعایت اصل غنی‌سازی محیط مدرسه با همکاری سایر دستگاه‌ها، فضایی مفید و مؤثر برای رشد و تربیت دانش‌آموزان ایجاد کند.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

کدخبر: 904553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟