مدیریت مصرف برق؛ افکارعمومی و رسانه

به گزارش رکنا از اصفهان؛ امروزه رسانه های جمعی ،بیشترین تعداد مخاطبان را تحت پوشش خود قرار داده اند و هرگاه بدون توجه به دیدگاهها و نظرات مخاطبان خود،برنامه هایی که با در نظرگرفتن نظرات و دیدگاههای مخاطبان ، تهیه شده ، موفقیت آمیز بوده اند.بنابر این ، پیام هایی که در ارتباط با آگاه سازی مردم باشند ،ضروری و لازم است و اندازه این پیام ها ، با شناخت و به طور اصولی به مخاطبان ارائه شوند ، تاثیر گذار خواهند بود و طیف وسیع تری از مخاطبان را تحت پوشش قرار خواهند داد.

در بیشتر کشورهای در حال توسعه، یکی از موانع اصلی پیشرفت ،رشد مصرف بی رویه است که می تواند سد راه توسعه شود و تامین نیازهای اساسی بخش مهمی از امکانات و درآمدی دولت را به خود اختصاص می دهد و این باعث تهی شدن منابع ملی و تغییر فرهنگ مصرفی مردم می شود و به جای سرمایه گذاری دولت، دربخش های زیر بنایی و تولید،منابع صرف اشتباه مصرف کردن می شود.پس با تکیه به آن ذکر شد، رسانه ها در اطلاع رسانی و تنظیم رفتار مصرفی و آموزش مدیریت مصرف جایگاه ویژه ای دارند .

برای تاثیر روی رفتار مصرف کننده باید انواع وسایل ارتباط جمعی را  به خدمت گرفت . با این تفاسیر ، رسانه ها نقش جدی و اساسی در مدیریت و فرهنگ سازی مدیریت مصرف ، رعایت الگوی بهینه مصرف و عدم انجام رفتارهای غلط در مصرف از کنش ها و پیامدهای ارتباط موثر با مخاطبان است. لذا با توجه به موقعیت کنونی ، آگاهی مردم در مصرف بهینه برق بر دوش رسانه هااست  تا با اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی مردم را نسبت به این موضوع آگاه کنند .تا با موفقیت از اوج مصرف برق تابستان عبور کرده و شاهد تحقق شعار سال " مهار تورم ، رشد تولید " باشیم .

منبع:روابط عمومی شرکت برق منطقه ای اصفهان

کدخبر: 903352 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟