بانک خازنی 20 کیلوولت در پست 63/20 کیلوولت گلپایگان به بهره برداری رسید

به گزارش رکنا از اصفهان؛ این پروژه با هدف اصلاح ضریب توان شبکه 20 کیلوولت ، جبران افت ولتاژ در سطح ولتاژ 20 کیلوولت، جبران بار راکتیو فیدرهای خروجی 20 کیلوولت، آزاد سازی ظرفیت ترانسفور های 63/20 کیلوولت و کاهش تلفات ترانسفورماتورهای یاد شده  برشمرد.

این گزارش حاکیست: با افزایش مصرف شرکت‌های صنعتی همزمان با آغاز فصل گرما و شروع به کار چاه‌های آب کشاورزی در منطقه احداث بانک‌های خازنی 20 کیلوولت، در دستور کار معاونت طرح و توسعه قرارگرفت.

بنابراین گزارش اجرای پروژه مذکور باعث آزاد شدن 16/2 مگاواراز ظرفیت اشغال شده ترانس‌های ایستگاه گردیده و تلفات پست را به شکل قابل ملاحظه‌ایی کاهش داده است که با توجه سرمایه گذاری 10 میلیارد تومانی و در مدت زمان 6 ماه می‌توان آن را یکی از پروژه‌های شاخص اقتصاد مقاومتی عنوان نمود.

این گزارش افزود: بانک‌های خازنی مذکور از دو فیدر 20 کیلوولت تغذیه شده و شامل 6 بانک 2/7 مگاواری می‌باشد که با استفاده از یونیت‌های ساخت داخل و در زمینی به مساحت 11 × 10 متر مربع احداث گردیده است.

گزارش مذکور در پایان اضافه کرد:  کنترل بانک‌های خازنی به صورت اتوماتیک توسط دو دستگاه رله NOKIAN NC 12 و به صورت دستی توسط اپراتور از تابلوی VCR انجام شده و حفاظت یونیت‌های خازنی توسط فیوزهای 25 آمپر کندکار خارجی 20 کیلوولت به ازای هر یونیت و حفاظت عدم تعادل بانک‌ها توسط شش دستگاه رله MICOM P120  انجام می­گردد.

شایان ذکر است این پروژه با تلاش و پیگیری موثر همکاران در معاونت های طرح و توسعه و بهره برداری، با پیگیری واحد مجری طرح پست2، نظارت شرکت مهندسین دانشمند و پیمانکاری شرکت کارگستر زنجان در مدت 6 ماه اجرا و به بهره برداری رسیده است.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 902678 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟