بهره مندی ۲۵ هزار و ۹۳ مؤدی ایلام از مزایای قانون مالیات های مستقیم 

 به گزارش رکنا از ایلام؛ غلامرضا جنتی با تشریح عملکرد این اداره کل در سال گذشته، اظهار داشت: خوشبختانه با مشارکت و همراهی مردم، درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده استان محقق شده و نتایج آن در قالب تخصیص اعتبارات بیشتر به استان خود را نشان داد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان بین شهرداری ها، دهیاری ها، امور عشایری و روستاهای فاقد دهیاری استان توزیع شد که نسبت به سال قبل از آن افزایش بیش از سه برابر داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵ هزار و ۹۳ مؤدی استان ایلام( ۷۰ درصد کل مؤدیان) از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم استفاده کردند، گفت: مالیات ۲۰ هزار نفر از این مؤدیان صفر بوده و پرونده آنها به صورت توافقی قطعی شده است.

جنتی، تأمین رضایت مؤدیان و توافق با اصناف و اتحادیه ها را از اولویت های این اداره کل برشمرد و عنوان کرد: صاحبان مشاغل تا پایان خرداد ماه از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم استفاده و یا اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۱خود را ارائه کنند.

وی افزود: برای تعیین تکلیف و ساماندهی پرونده کارتهای بازرگانی شعبه ویژه ای در دادگستری و کمیته ای در اداره کل امور مالیاتی استان ایلام با حضور ارگانهای ذیربط تشکیل شد و نتایج خوبی در جهت وصول معوقات و بدهی های مالیاتی این کارتها حاصل شده است.

کوثر موسوی/ایلام

کدخبر: 897266 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟