بیش از ۴۶ درصد مدارس استان اردبیل فرسوده است

به گزارش رکنا از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در آیین آغاز مرحله دوم طرح شهید عجمیان در مدرسه هانیه شهرستان اردبیل با اعلام این خبر، گفت: قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به معنی برخورداری برابر از ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی برای فقرزدایی و رسیدگی به مناطق محروم است.

کلام‌الله صفری افزود: عده‌ای از همکاران، هنرآموزان و ۱۲۰ نفر از دانشجویان برای مشارکت در طرح شاداب‌سازی مدارس استان به عنوان نیرو‌های جهادی اعلام آمادگی کرده‌اند و سازماندهی خواهند شد.

وی با اشاره به این که بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ معلم نیکوکار در استان برای تقویت درسی دانش‌آموزان آماده هستند، گفت: تعدادی دانش‌آموز همیار معلم نیز داریم که برای تقویت تحصیلی سایر دانش‌آموزان از آن‌ها استفاده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین از توزیع بسته‌های حمایتی نیز در میان دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار استان خبر داد.

صفری گفت: سهمیه این استان از چمن مصنوعی مدارس ۳۸ مورد است که ۲۳ مورد آن اغلب در تمام مدارس محروم و مناطق آسیب‌پذیر مورد استفاده قرار گرفته و برای آبادانی آموزش و پرورش نیاز به بسیج عمومی مردم و دستگاه‌های مختلف اجرایی است.

سیداحد شیرین‌نژاد، سرپرست اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در این برنامه گفت: سرانه فضای آموزشی در استان ۴.۲ دهم متر مربع یعنی یک مترمربع کمتر از میانگین کشوری است و این استان به عنوان محروم‌ترین استان از این حیث شناخته می‌شود.

وی گفت: در سال گذشته ۳۶۲ طرح فعال در استان داشتیم و پشت‌بام ۲۴۰ مدرسه را ایزوگام و محوطه ۱۰۰ مدرسه را آسفالت کردیم.

 

کدخبر: 896920 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟