هشدار سطح زرد هواشناسی

به گزارش رکنا از اردبیل،  مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با بارش باران و وقوع رعد و برق در اواخر هفته شاهد سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی خواهیم بود.

سیاوش محمدی اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز و فردا سه شنبه ۹ خرداد ضمن وزش باد‌های جنوبی با سرعت ملایم تا متوسط دمای هوا به طور محسوس افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند شرایط جوی نسبتاً پایدار هست، اما از شرایط فصلی و محلی در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب در مناطقی از استان به ویژه در دامنه کوهستان سبلان و بخش‌هایی از شهرستان‌های مشگین‌شهر، انگوت و گرمی رشد ابر‌های همرفتی و رخداد رگبار و رعدوبرق در مناطق مستعد رخداد تگرگ گاهی همراه با با تندباد موقتی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از روز چهارشنبه تا اواخر وقت جمعه با گذر سامانه ناپایدار جوی از منطقه شرایط جوی ناپایدار بوده و علاوه بر خنکی هوای استان، در ساعات بعدازظهر و عصر با تشدید ناپایداری‌های جوی در بیشتر مناطق استان رگبار و رعدوبرق انتظار می‌رود.

پرهیز از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب کوهنوردان از صعود به ارتفاعات به‌ویژه در عصرها، عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و خودداری از چرای دام در نواحی مرتفع از توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان اردبیل می‌باشد.

 

کدخبر: 896574 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟