واگذاری انشعاب به ساخت و سازهای غیرمجاز ممنوع است

به گزارش رکنا از لرستان؛ مسلم مرادی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بروجرد که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت آب خوب نیست و سطح آب‌های زیرزمینی بروجرد افت داشته است.

وی تصریح کرد: کسانی‌که از چاه استفاده می‌کنند باید مالکیت آن برای فرمانداری مشخص شود و واگذاری هرگونه امتیاز یا انشعاب آب، برق و گاز به هر واحد که ساخت و سازهای غیرمجاز دارند، ممنوع است.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: در منطقه ابراهیم‌آباد نزدیک به ۵۰۰ خانه اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده‌اند که این مسئله در آینده موجب مشکلات عدیده‌ای می‌شود.

مرادی اضافه کرد: با همین مجوزها محله‌های حاشیه‌نشین درست کرده‌ایم، واگذاری انشعاب به ویلاها در زمین کشاورزی ممنوع است.

وی بیان کرد: واگذاری هرگونه انشعاب به ساخت و سازهای غیرمجاز در در همه دستگاهها، مثلا شهرداری، راهداری، بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی، منابع طبیعی و... ممنوع است.

فرماندار بروجرد ادامه داد: انشعابات غیرمجاز آب، برق و گاز در روستاهای شهرستان شناسایی و قطع شوند.

مرادی اظهار کرد: شهرداری ملزم است تجهیزات مورد نیاز برای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز را در اختیار این شورا قرار دهد و چاه‌های غیرمجاز نیز شناسایی و همه آنها باید پُر شوند.

معاون استاندار لرستان تصریح کرد: افرادی که تخلف کرده و کدهای ملی آنها بسته شده است، کدهای ملی آنها فقط با مصوبه شورای حفاظت از منابع آب باز می‌شوند.

مرادی خاطرنشان کرد: کشاورزان با چاه‌های مجاز نیز نمی‌توانند اقدام به کشت محصولات آبدوست نمایند و همه آنها باید شناسایی شوند.

وی اضافه کرد: چاه‌های غیرمجازی که برق آنها قطع شده و خودسرانه اقدام به وصل برق کرده‌اند ترانس برق آنها باید جمع‌آوری شود.

فرماندار بروجرد بیان کرد: جهاد کشاورزی موظف است که الگوی کشت مناسب را به کشاورزان ارائه کند و اولویت جمع‌آوری چاه‌های غیرمجاز، غیربومی‌ها است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 896798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟