به گزارش رکنا از لرستان؛ مسلم مرادی روز یکشنبه در جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان بروجرد افزود: دستگاه‌ها و تجهیزات کشاورزان غیر بومی توقیف شود و ارائه خدمات به کشاورزان غیر بومی ممنوع است.
وی اظهار کرد: گشت‌های امور آب و جهاد کشاورزی ضعیف است کشاورزان غیر بومی نباید وارد شهرستان شوند، نباید اجازه دهیم در آینده به بیابان تبدیل شویم ما در قبال نسل‌های آینده مسئول هستیم.

فرماندار بروجرد بیان کرد: بحران آب وجود دارد بیش از هزار و ۹۰۰ حلقه چاه در شهرستان وجود دارد و بیشترین میزان افت آب در استان لرستان را در شهرستان داریم.

مرادی افزود: چاه‌های که کشت آبدوست دارند برق شان قطع شود، در اشترینان کشت آبدوست، سیب زمینی، پیاز، هندوانه ممنوع است.
وی اضافه کرد: روند نصب کنتور هوشمند در شهرستان ضعیف است کشاورزانی که بعد از اخطار کنترل هوشمند نصب نکردند، برق شان قطع شود.
فرماندار بروجرد گفت: آزادسازی حریم رودخانه‌ها با قوت انجام شود، ادارات برق، گاز، آب، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی پای کار هستند، سریعا اقدامات لازم انجام شود.
مرادی افزود: بخشداران با تشکیل کارگروه و گشت های مداوم، تجهیزات و ادوات کشاورزی کسانی که اقدام به کشت محصولات آبدوست با آب چاه می کنند را توقیف کنند.

رییس امور منابع آب شهرستان بروجرد گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از کشت آبدوست در چهار روستا با تشکیل جلسات مختلف انجام شده است.
حسین یاری افزود: تاکنون ۲ مورد چاه غیر مجاز پرشده و ۱۷ مورد دستور قضایی آماده اجرا است.
وی اظهار کرد: ۴۸ مورد چاه شناسایی شده که با مسدود کردن کد ملی افراد به آنان اخطار داده شده است.
وی بیان کرد: لازم است امنیت ماموران امور آب برای پر کردن چاه‌ها تامین شود، از هم اکنون باید جلوی کشت برنج گرفته شود اگر این اتفاق نیفتد دیگر نمی شود کاری کرد.
رییس امور منابع آب شهرستان بروجرد گفت: ۵۲ مورد چاه که کشت آبدوست دارند به اداره برق برای قطع برق چاهها شناسایی شده که ۲۲ مورد در بخش اشترینان و ۳۰ مورد در بخش مرکزی است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 888762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟