برخورد قاطع با ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ مسلم مویدی در جلسه هماهنگی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها شهرستان سلسله، اظهار داشت: با تمام توان در حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغی اقدام و با افرادی که بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز می‌کنند برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: هدف ما حفظ امنیت غذایی در بخش کشاورزی و حفاظت از منابع خدادادی که همان زمین کشاورزی است.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی لرستان، ادامه داد: وظیفه ما حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تخریب آنها است و اجازه فرصت‌طلبی و سودجویی به افراد خاطی که بدون مجوز در صدد تخریب اراضی کشاورزی هستند را نخواهیم داد.

سرهنگ مویدی، افزود: سامانه ارتباط مردمی (۱۳۱) سازمان امور اراضی کشور آماده دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز است.

امیری رئیس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سلسله نیز در این جلسه، اظهار داشت: گستردگی وسعت زمین‌های کشاورزی ایجاب می‌کند به منظور حفاظت از اراضی کشاورزی امکانات لازم در اختیار شهرستان قرار گیرد.

وی بیان داشت: در سال گذشته با اجرای تبصره دو ماده ۱۰ تعداد هفت مورد تغییر کاربری در همان ابتدای کار متوقف و به حالت اولیه برگردانده شد، بنای کار ما پیشگیری و جلوگیری از وقوع تغییر کاربری غیر مجاز است و به طور مستمر گشت‌های امور اراضی منطقه را رصد می‌کنند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 889770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟