۳۷۵ گونه جانوری در لرستان وجود دارد

به گزارش رکنا از لرستان؛ علی سالاروند در همایش تنوع زیستی و حفاظت از منابع طبیعی که به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی  برگزار شد، با بیان اینکه هرجا فقر باشد در تعارض با حفاظت از محیط زیست است ، اظهار داشت : آخرین به روز رسانی جرایم شکار و صید مربوط به سال ۱۳۹۸ می‌باشد که در شورای عالی محیط زیست مصوب و ابلاغ شده اما برای بازدارندگی جرائم زیست‌محیطی و حفاظت بیشتر از محیط زیست و گونه‌های جانوری و گیاهی، به روز رسانی جرائم در دستور کار است و تقریبا نهایی شده  و به محض ابلاغ اجرایی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: هم‌اکنون جریمه برای شکار کل و قوچ ۲۵ میلیون تومان و بز و میش یعنی گونه ماده به عنوان جنس زاد آور ۷۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

سالاروند با بیان اینکه ۳۰ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان وجود دارد ، بیان کرد: ۳۲۲ هزار هکتار تحت مدیریت ما اعم از اثر طبیعی ملی غار ماهی کور، مناطق حفاظت شده شادابکوه، اشترانکوه، سفیدکوه و قالی کوه و دو پناهگاه حیات‌وحش سفیدکوه ازنا و وژناب را داریم.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۵۰ گونه گیاهی و ۳۷۵ گونه جانوری در لرستان داریم، گفت: کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، خرس، کفتار، گرگ و ... در استان وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان تصریح کرد: پنج گونه دوزیست در استان داریم که سمندر لرستانی جزو آنهاست.

سالاروند از اولین هوشمندسازی مناطق حفاظت شده در لرستان خبر داد و گفت: این امر انجام شده و از دوربین‌هایی پیشرفته برای رصد و حفاظت از گونه‌های حیات‌وحش استفاده می‌شود.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 895197 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟