کاهش ۵۰ درصدی جوجه‌ریزی در اردبیل

به گزارش رکنا از اردبیل؛ تقی‌زاده گفت: صد درصد نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین می‌شود و مرغداران و دامداران با مراجعه به سامانه «بازارگاه» می‌توانند به هر میزانی که نیاز دارند سفارش خرید خود را انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: بخش خصوصی و شرکت پشتیبانی دام تأمین‌کننده نهاده‌های مورد نیاز کشور است و در این زمینه ما در چند مرحله از سرمایه‌گذاران بومی استان به ویژه در چرخه زنجیره تولید گوشت سفید دعوت کردیم تا با صدور مجوز نسبت به واردات نهاده‌های دامی اقدام کنند.

وی قیمت مرغ را وابسته به زنجیره‌های تولید اعلام کرد و گفت: ما در ماه‌های گذشته حتی بیشتر از نیاز استان تولید و ذخیره‌سازی مرغ را شاهد بودیم، اما به دلیل کاهش جوجه‌ریزی در ۲ ماه اخیر وضعیت متفاوتی را در عرضه این محصول شاهد هستیم.

تقی‌زاده در مورد نایاب شدن مرغ در اردبیل می‌گوید: نه تنها در اردبیل بلکه در سایر استان‌ها نیز شرایط متفاوتی را در تأمین مرغ مورد نیاز شاهد هستیم، اما در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به دلیل کامل بودن زنجیره تهیه و عرضه مرغ به شکل مطلوب‌تری انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضرورت قیمت‌گذاری مناسب را در عرضه این محصول یادآور شد و می‌گوید: ما با قیمت‌گذاری‌های دستوری مخالفیم و معتقدیم به تناسب شرایط تولید و بالا رفتن هزینه‌ها در این بخش باید بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار شود.

تقی‌زاده در ادامه گفت: در اردیبهشت ماه پارسال میزان جوجه‌ریزی در استان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بوده که امسال این میزان به کمتر از یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه رسیده که ۵۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

کدخبر: 895050 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟