تامین آب اصفهان از موضوعات جدی دولت است

به گزارش رکنا از اصفهان؛ دکتر احمدی وحیدی وزیر کشور در نشست با نمایندگان اصناف کشاورزان استان بیان کرد: خدا را شاکرم که خدمتگزار مردمی اینچنین باصفا، فهمیده، موقعیت شناس و پرتلاش هستم.

وی ادامه داد: حقیقتا از مردم خوب استان اصفهان بالاخص نمایندگان اصناف کشاورزان تشکر می کنم و خداوند را شاکرم که امشب در چنین جلسه ای حضور داشتم.

دکتر وحیدی عنوان کرد: در رابطه با مسئله آب اینکه در گذشته چه اتفاقاتی افتاده را کنار می‌گذاریم اما از اولین مسائلی که دولت سیزدهم با آن مواجه شد مسئله تأمین آب آشامیدنی در برخی استان ها بود.

وی خاطرنشان کرد: در این میان مسئله آب اصفهان همیشه در محور بحث ها بوده و هست و باید برای این موضوع مهم گام های اساسی برداشت. ریاست جمهوری بارها در خصوص آب استان اصفهان جلسات متعددی برنامه‌ریزی و موضوع را پیگیری کرده‌اند.

وزیر کشور تصریح کرد: هر موقع اسم آب استان اصفهان می آید ریاست جمهوری میگویند «بدون تردید هرکاری لازم است انجام دهید».

وی خاطرنشان کرد: پروژه های آبرسانی به استان اصفهان حتما دنبال می شوند؛ تامین آب اصفهان از موضوعات جدی دولت و طرح های آبرسانی در دستور کار دولت است و با قدرت دنبال خواهد شد.

طرح جامع کاهش آلودگی هوا در اصفهان با جدیت دنبال شود

دکتر احمدی وحیدی وزیر کشور در پایان جلسه قرارگاه آب و بررسی مخاطرات فرونشست و آلودگی هوای اصفهان، گفت: در خصوص تأمین آب استان اصفهان، همانطور که قبلاً گفته شد پروژه‌های آبرسانی به استان با جدیت پیگیری و اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در خصوص مخاطرات آلودگی هوا در استان نیز گزارشی که ارائه و تعداد روزهای پاک، سالم و ناسالم استان عنوان شد؛ گزارش تلخی بود در این راستا بایستی طرح جامع کاهش آلودگی هوا با جدیت دنبال شود.

وزیر کشور عنوان کرد: رفع مشکل آلودگی هوا ساده تر از معضل کمبود آب است زیرا تامین آب زمان بر است اما مقابله با آلودگی هوا با راهکارهای کارشناسی شده در سریع ترین زمان، عملیاتی می شود.

دکتر وحیدی افزود: در خصوص چالش های مدیریت بحران در استان اصفهان نیز اطلس مخاطرات استان در دست تنظیم است که اقدام شایسته تقدیری است.

وی ادامه داد: این اطلس هر چه سریع‌تر با دو رُکن اساسی دقت و عملیاتی بودن تنظیم و تدوین شود تا براساس آن تمامی طرح های بحران دنبال گردد.

وزیر کشور متذکر شد: در خصوص کم کاری سازمان هایی که پشتیبان مدیریت بحران هستند؛ اطلاعات جمع بندی و به وزارت کشور اعلام شود تا دستگاه‌ هایی که باید در شرایط بحران کمک رسان باشند و تامین منابع داشته باشند را به صورت مستقل پیگیری کنیم.

دکتر وحیدی خاطرنشان کرد: استان اصفهان در همه بحران های ملی در میدان بوده و فعالیت های ارزشمندی را در شرایط سخت سایر استان ها انجام داده که ارزشمند است.

همفکری ذی‌نفعان در تدوین جدول منابع و مصارف آب ضروری است

 

دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان نیز در این نشست گفت: قالب هفته هایی که تهران برای پیگیری مسائل استان حضور می‌یابم ساعاتی را حول محور تامین آب استان با وزیر محترم کشور گفتگو می کنم.

وی ادامه داد: مردم استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری در ادوار گذشته نشان داده‌اند به صورت معنادار در اوج بحران برای یکدیگر به میدان می‌آیند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: در برف اخیر استان چهارمحال و بختیاری ۲۳۵ گروه از استان اصفهان به مناطق بحرانی این استان اعزام شدند.

دکتر مرتضوی افزود: مردم ما برای یکدیگر خون داده‌اند در دوران دفاع مقدس بارها و بارها خون‌شان بر خون یکدیگر ریخته شد اما در ادوار گذشته سوءتدبیرهایی با نگاه غیرعادلانه به مسائل آب فلات مرکزی کشور شد.

وی بیان کرد: گلایه‌ای به صورت مادام توسط اصناف کشاورزان استان اعلام می‌شود که قبلاً همفکری بیشتری با ذی نفعان آب می‌شد اما این همفکری و تعامل کم‌رنگ تر از گذشته شده است.

استاندار اصفهان افزود: در گذشته جدول منابع و مصارف با همفکری ذی‌نفعان تدوین و در سطح ملی ابلاغ می شد اما اکنون این همفکری کم‌رنگ شده که زیبنده دولت انقلابی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اضافه تخصیص‌هایی که بر منابع موجود سوار شده و اجازه نمی دهد مدیریت مناسبی بر حوزه آب اتفاق بیفتد از مشکلات دیگر این حوزه است.

دکتر مرتضوی عنوان کرد: طرح جامعی در وزارت نیرو برنامه‌ریزی شده و نیازمند پیگیری بیشتر برای ساماندهی نهایی و تعیین تکلیف است اجرای این طرح‌ها خواسته همه مردم استان اصفهان است.

گفتنی است در این نشست نمایندگان اصناف کشاورزان خواستار جریان دائمی زاینده‌رود، اجرای کامل طرح‌های آبرسانی به استان و تفویض اختیار به استاندار اصفهان به منظور پیشبرد طرح‌های آبرسانی به استان شدند.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 893861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟