اصفهان ایستگاه دوم دیپلماسی کشور است که صنایع گردشگری و هایتک محور توسعه پایدار آن می باشد

به گزارش رکنا از اصفهان،دکتر مرتضوی در این نشست با تسلیت ایام فاطمیه و تبریک ولادت حضرت عیسی (ع)، خبر از محور توسعه استان بر مبنای توسعه پایدار صنایع گردشگری و صنایع هایتک داد و اظهار داشت: در حال حاضر در مجموعه شورای اسلامی شهر اصفهان تیمی حاضر شده که دغدغه مسائل مردم و رفع نارسایی‌ها را دارد و می بایست سعی شود ازاین  فضای همدلی ایجاد شده استفاده کنیم و اقدامات ویژه‌ای را به نفع مردم انجام دهیم.

 

وی در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد و تقویت نگاه عدالت محور در فرایند خدمت‌ رسانی‌ها، تصریح نمود: باید به موضوع حاشیه‌نشینی توجه ویژه نمود تا مشخص شود که چه تدابیری لازم است که این مشکل در همه ابعاد رفع شود.

 

دکتر مرتضوی خاطر نشان ساخت: در شهر و استانی زندگی می‌کنیم که تنش آبی شدید دارد، لذا نگاه به رویکرد حرکت و پیشرفت شهر می باید مبتنی بر این شناخت به صورت همه جانبه باشد .

 

نماینده عالی دولت در استان در ادامه افزود: یکی از وظایف مجموعه مدیریت شهری این است که از هویت و تاریخ اصفهان دفاع کند، زیرا این هویت متعلق به همه مردم است و در پایان خاطر نشان کرد: اصفهان را شهر شهیدان می‌نامیم، باید در پاسداشت این ایام (دهه بصیرت) و میزبانی از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس، ظهور و بروز موثری داشته باشیم. وی تأکید کرد: اصفهان ایستگاه دوم دیپلماسی کشور است و ما نباید این مسائل را رها کنیم و مدیریت شهری باید برای مناسبات و راهبردها  از این خط اتصال استفاده و ظرفیت تعریف کند.

 

استاندار اصفهان گفت: حفظ بخشی از میراث فرهنگی و تاریخی بر عهده سازمان میراث فرهنگی است که با توجه به محدودیت‌های مالی معلوم نیست برای حفظ آنچه اتفاقی بیفتد اما در مجموعه مدیریت شهری با ورود بخش خصوصی و خارج شدن  از قیدوبندهای دولتی می‌توان آن‌ها را حفظ کرد.

 

وی در مورد گزارش ۱۵ روزه استاندار اصفهان راجع به موضوع کشاورزان بیان داشت: این مساله از ابتدا برعکس به مردم گزارش شد؛ درحالی‌که قرار شد مسوولان مربوطه هر ۱۵ روز یک‌بار گزارش پیشرفت امور را از طریق صداوسیما و نیز موضوع را به استاندار گزارش کنند که دربند آخر تفاهم‌نامه آمده است.

 

استاندار اصفهان به برگزاری ویژه‌برنامه سالگرد حاج قاسم سلیمانی و تشییع شهدا از ۹ تا ۱۹ دی‌ماه  اشاره و تصریح کرد: با توجه به نگاه فرهنگی شهر اصفهان از مدیریت شهری انتظار داریم در این ایام میزبانی خوبی برای برگزاری این ایام  و نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی کار ویژه انجام دهند.

 

در پایان این نشست منشور راهبردی دوره ششم شورای شهر و شهرداری اصفهان رونمایی شد.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 755512 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟