استخر ذخیره آب و پارک کوهستانی این شهر امسال افتتاح می شوند

به گزارش رکنا از اصفهان؛ شهردار محمد آباد جرقویه با اشاره به اینکه هنوز سرویس های حمل و نقل دراین شهر موجودنیست و مردم دارای مشکلات زیادی هستند افزود:محمدآباد نیاز به درمانگاه شبانه روزی دارد چرا که بیمارستان امام خمینی در شهر نیک آباد هم خصوصی شده است و مردم توان تامین هزینه های درمانی بالا را ندارند.

وی بیان داشت:شهرستان جرقویه شامل شهرهای محمدآباد ، نصرآباد ،نیک آباد و حسن آباد است افزود:موقعیت شهر تاریخی محمد آباد برای بسیاری از تورهای گردشگری جذاب بوده و ازاین رو در هفته چندین تور گردشگری به این شهر وارد می شوند و از بناهای تاریخی آن شامل موزه مردم شناسی ،حمام سنتی،برج کبوتر خانه،مسجد جامع و منزل ریاحی بازدید می کنند .

وی گفت:صنایع دستی این شهر گیوه است و محصولاتی چون انار ،هندوانه،پسته و زعفران، روغن محلی و کشک و قارا نیز ازسوغات آن به شمار میرود.

اسماعیل زاده با اشاره به اینکه در دومین نمایشگاه بهاره امسال ۴۰ غرفه برای عرضه محصولات صنایع دستی،کشاورزی،لبنیات و شیرینجات و محصولات غذایی و غیره درنظر گرفته شده است افزود:در این دوره از نمایشگاه استانهای شمالی،شیراز؛کرمان،تهران و اصفهان حضور دارند و ۳۲ غرفه متعلق به افراد بومی شهر محمد آباد است . 

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری محمد آباد امسال ۱۶ میلیارد تومان بسته شده است افزود:در سال گذشته بودجه مصوب این شهر ۹ میلیارد تومان بود که در تفریق بودجه ۱۸ میلیارد تومان محقق شد .

وی تاکید کرد:جمعیت این شهر ۶۵۰۰ نفر است که کسب و کار مردمانش کشاورزی ودامپروری است و اکثریت افراد تحصیلکرده و فرهنگی هستند .

شهردار محمدآباد افزود:دو پروژه مهم این شهر در سال جاری افتتاح خواهند شد که یکی استخر ذخیره آب به وسعت ۷۵ هزار متر مکعب برای جمع آوری آب های سطحی و استفاده برای آبیاری فضای سبز است و دیگری پارک کوهستانی آبشار با ۴ هکتار وسعت شامل دریاچه ،آبشارمصنوعی ،فضای سبز و آلاچیق است که درآینده اگر سرمایه گذار برای این مورد مهیا شود بحث تله کابین و تله  سیژ آن هم راه اندازی خواهد شد .

شهردار محمد آباد ادامه داد: برای بازسازی ارگ محمد آباد شهرداری تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است که با صرفه جویی هایی که در مدیریت پروژه ها انجام می گیرد و استفاده از توان مردمی و انجام پروژه ها بصورت امانی شاهد آن هستیم که حفظ حقوق بیت المال در هزینه کرد اعتبارات در این شهر به خوبی انجام شده است .

شهر محمد آباد از پتانسیل بالایی برای صنایع دستی و گردشگری برخودار است

در ادامه  این مراسم  فرماندار بخش جرقویه نیز با اشاره به اینکه از اهداف انقلاب اسلامی از همان ابتدا آن بود که مردم ولی نعمتان هستند و باید مسولان در سختی و مردم در رفاه باشند گفت:متاسفانه این رویکرد و راهبرد رهبر معظم انقلاب توسط برخی دولت ها زیر سوال رفت و در زمان دولت میر حسین موسوی اقتصاد دولتی شد که نباید این اتفاق می افتاد و تا دولت دوازدهم این گونه رویکردها به عناوین مختلف ادامه پیدا کرد .

وی افزود:اما در دولت سیزدهم دولت تلاش دارد تا همه چیز را بدست مردم بسپارد و البته در این راه مشکلات فراوانی وجود دارد که باید مردم و مسولان دست به دست هم برای رفع آن تلاش کنند .

وی درباره دومین نمایشگاه بهاره شهر محمد آباد گفت:این نمایشگاه تاثیر بسیار زیادی در گردشگری دارد و اگر برخی مشکلات برطرف شود در بخش محمدآباد پتانسیل های زیادی در زمینه صنایع دستی و گردشگری وجود دارد که می تواند رونق اقتصادی را برای این شهر به همراه داشته باشد .البته برای برند سازی نیاز به برنامه ریزی است .

وی افزود:رکن امنیت ملی ما مردم محوری است و تاکنون توانسته ایم هر گونه فتنه دشمنان را با حضور مردم خاموش کنیم .

وی تاکید کرد:اقدامات خوبی در دولت‌ سیزدهم در شهر محمدآباد انجام شده است که بزودی به مردم اطلاع رسانی می کنیم ولی عقب مانده گی هایی وجود دارد که باید برطرف شود .

رونق گردشگری در محمدآباد مدنظر است

در ادامه همچنین صدیقه میر حاج عضو شورای شهر محمدآباد با اشاره به اینکه استقبال از نمایشگاه بهاره شهر محمدآباد در این دوره بیشتر شده است افزود:برگزاری نمایشگاه بهاره در این شهر دارای دو هدف عمده است که یکی گسترش و تقویت مشاغل خانگی و دیگری ایجاد اشتغال و حمایت از کسب و کارهای خرد است .

وی ادامه داد:برگزاری نمایشگاه انصافا یک کار نفس گیر است و امیدواریم که دومین نمایشگاه بهاره در شهر محمدآباد مایه خیر و برکت و رهاوردی برای توسعه گردشگری باشد .

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 893738 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟