سمنان میزبان نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی شد/ دستگاههای اجرایی صنایع دستی هدیه دهند

به گزارش رکنا از سمنان؛ در این نمایشگاه که به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بر پا شده است آثار هنری ۱۰۰ هنرمند از  ۱۰ استان کشور عرضه شده است.

امیر کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا هنرمندان صنایع دستی و تولید کنندگان محصولات غذایی سنتی ، مشتریان ثابتی را از استان های همجوار پیدا کنند و کسب و کار خود را توسعه دهند .

وی افزود: دولت سیزدهم توجه بسیار ویژه ای به حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی داشته است و انتظار می رود به منظور حمایت از این صنعت، دستگاه های اجرایی برای تامین هدایای خود در طول سال از صنایع دستی خریداری کنند تا به ایجاد و پایداری اشتغال در این بخش کمک شود.

آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه 4 روزه، در۱۴۰ غرفه و ۳ سیاه چادر عشایری  عرضه شده و علاقه مندان حوزه هنر و صنایع دستی می توانند برای بازدید به مدت ۴ روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲  به مجموعه  ورزشی غدیر سمنان مراجعه کنند. 

 انواع صنایع دستی از استان های سمنان، تهران، خراسان رضوی و شمالی، گلستان ،مازندران، قزوین، گلستان، قم و البرز در بخش های چوب، چرم ، سفال ،سرامیک ،فرش و گلیم و انواع خوراکی‌های محلی  با تخفیف های ویژه در این نمایشگاه عرضه می شود.

حسن رستم زاده/ سمنان

کدخبر: 843665 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟