حجم ویدیو: 16.08M | مدت زمان ویدیو: 00:00:18

به گزارش رکنا از همدان، حجت‌الاسلام رضا حاجی زین العابدینی اظهار کرد: همزمان با هفته جمعیت از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت، برنامه‌های مختلفی در سطح استان همدان در حال انجام است.

وی در این راستا، از اعزام ۳۰ نفر از مبلغان بومی و اعزامی از قم به بقاع متبرکه همدان با هدف تبیین و سخنرانی در راستای فرهنگ سازی جوانی جمعیت خبر داد و گفت: در این زمینه در هر شهرستان یک برنامه ویژه در بقاع برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اقدامات اوقاف و امور خیریه همدان در راستای جوانی جمعیت؛ عنوان کرد: اعزام سه نفر از مربیان سبک زندگی به مشهد مقدس برای شرکت در دوره آموزشی جوانی جمعیت و برگزاری کلاس‌های سبک زندگی با موضوع جوانی جمعیت و فرزند آوری در سه بقعه متبرکه همدان از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

حجت الاسلام زین العابدینی به برگزاری دوره آموزشی ویژه مبلغین بومی با موضوع جوانی جمعیت توسط اوقاف و امور خیریه همدان اشاره کرد و گفت: محتواسازی و بارگزاری مطالبی با موضوع آسیب‌های تک فرزندی و پیری جمعیت در کانال بقاع متبرکه در فضای مجازی نیز به انجام رسیده است.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود، به اختصاص ۱۲۰ واحد مسکونی از محل موقوفه همدان و تعداد هشت واحد در ملایر برای اسکان زوج‌های جوان با شرایط و مدت مشخص خبر داد و گفت: این اقدام در راستای ترویج سنت حسنه ازدواج و حمایت از خانواده با یک پنجم اجاره انجام می‌شود.

وی برگزاری دوره آموزشی به صورت الکترونیکی از طریق سامانه آموزشی ادارات اوقاف سراسر کشور به همراه برگزاری آزمون و اختصاص هشت ساعت آموزشی ضمن خدمت به شرکت کنندگان در آزمون را از جمله برنامه‌های صورت گرفته در حوزه جوانی جمعیت دانست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از راه اندازی گروه در فضای مجازی با حضور کارکنان اوقاف استان و بارگزاری موضوعات تشویق به فرزند آوری با تکیه بر آیات قرآنی، احادیث و تأکیدات رهبری و… خبر داد و خاطرنشان کرد: اختصاص هدیه و پاداش نقدی به کارکنان ادارات اوقاف در سطح استان در بحث ازدواج و فرزند آوری نیز انجام پذیرفته است.

 

کدخبر: 892934 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟