تا پایان مهر لاستیک نخرید / ارزانی در راه است

به گزارش رکنا،گرانی لاستیک از حدود ۳ ماه پیش استارت خورده و کماکان نیز این گرانی در بازار ادامه دارد. این درحالیست که تولید لاستیک کشور تقریبا پوشش دهنده نیاز داخلی است و موضوعی که موجب گرانی تایر شده است، نبود ارتباط مناسب بین تولیدکنندگان و بازار و سوء استفاده دلالان از نواقص این زنجیره است.

البته خروج لاستیک و مواد اولیه تولید آن از شمول ارز دولتی نیز موجب افزایش قیمت تمام شده تایر شده و برای جبران افزایش قیمت تمام شده به کارخانجات تولیدکننده مجوز افزایش قیمت داده شده است اما قیمت ها در بازار بسیار بیشتر از قیمت مصوب است.​

توزیع ‌لاستیک شفاف می شود

در تازه ترین تحول، یک مقام مسئول دولتی از اصلاح زنجیره تولید و توزیع لاستیک خبر داده و گفته است: از اولین حلقه تا انتهای زنجیره تولید و توزیع‌لاستیک باید شفاف شود و بر این اساس سامانه جامع تجارت را برای ثبت تولید انواع لاستیک ایجاد کردیم.

معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت اظهار کرد: بر اساس تصویب ستاد تنظیم بازار از ابتدای مرداد امسال لاستیک سواری باید در سامانه جامع تجارت، نظام‌مند ثبت شود.

حمید محله ای گفت: ثبت در سامانه باید روزانه انجام شود، زیرا در غیر این صورت، نظارت بر توزیع آن امکان پذیر نیست.معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت علت گرانی و اختلاف قیمت لاستیک‌های دولتی با بازار آزاد را دقیق اجرا نشدن در سامانه جامع تجارت دانست و افزود: زمانی که در سامانه، لاستیکی وجود ندارد مردم از کجا باید آنرا تهیه کنند.

وی که در گفتگوی ویژه خبر شبکه ۲ سخن می گفت، تصریح کرد: با ثبت تولید تایر در سامانه جامع تجارت تا پایان مهر حاشیه و تفاوت قیمت تایر در بازار برطرف می‌شود.

محله‌ای خاطرنشان کرد: متقاضیان با مراجعه به سامانه جامع تجارت اطلاعات شخصی و خودروی خود را وارد کنند و پس از راستی آزمایی درباره وجود خودرو و فعال بودن آن، پیامک اهلیت سنجی برای آن‌ها ارسال می‌شود.

وی گفت: متقاضی درخواست خود را در سامانه ارائه می‌کند و سالی یک جفت‌لاستیک تحویل می‌گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 606427 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟