کارگروه ویژه بررسی مشکلات اوقاف شهر محمود آباد نمونه تشکیل می شود/ اعطاء مهلت یکماهه

به گزارش رکنا از قزوین ، علی شعبانی در نشست بررسی مشکلات اوقاف شهر محمودآباد نمونه که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دادستان قزوین، مدیر کل اوقاف و امور خیریه، نماینده استانداری، رییس شورای استان، متولی موقوفه، مدیران و جمعی از مالکان این شهر در سالن شهید سلیمانی دادگستری برگزار شد، گفت: جلسات متعددی برای بررسی مشکلات اوقاف این شهر در سال های گذشته برگزار شده اما متاسفانه مصوبات قبلی همچنان عملی نشده است.

وی ادامه داد: اوقاف یک مسأله شرعی و قانونی است و همین که مردم شهر به حق و حقوق اوقاف قائل هستند نشان می دهد که ما یک گام جلو هستیم و باید با همکاری و تعامل گام اصلی و عملیاتی را هم برداریم.

رییس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: با توجه به آمادگی مردم و متولی بر افراز و تبدیل به احسن باید موضوع به صورت کارشناسی بررسی شده و تصمیم قابل اجرا با موافقت طرفین عملیاتی شود.

شعبانی با بیان اینکه تشکیل کارگروه با حضور نمایندگان سه قوه موثر خواهد بود گفت: این کارگروه باید به دبیری نماینده استانداری و با حضور نمایندگان دستگاه قضا، جهادکشاورزی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، شهرداری‌ها و شورای اسلامی و مالکان تشکیل شده و در یک فرصت یک ماهه نظر نهایی خود را اعلام نماید.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و شرکت کنندگان نظرات و پیشنهادات خود را برای حل موضوع مطرح کردند.

منبع: روابط عمومی دادگستری کل

لیلا بیگدلی/قزوین 

کدخبر: 890441 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟