بانوان در میان خود مرجعیت علمی نیاز دارند

به گزارش رکنا ازقزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو درنشست خبرنگاران افزود: حوزه علمیه خواهران یکی از مراکز علمی و دینی است که بعد از انقلاب اسلامی و به فرمان امام خمینی (ره) توسعه یافته و از برکات نظام اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین دامه داد: در سطح کشور نزدیک به ۵۰۰ مدرسه علمیه ویژه خواهران وجود دارد که سهم استان قزوین ۶ مدرسه علمیه خواهران است که ۵ مرکز آموزشی در سطح ۲ داریم و یک مرکز آموزش عالی در ۴ رشته تخصصی فعال است و یک مرکز تخصصی هم در یکی از مدارس فعال است.

وی عنوان کرد: خواهران طلبه بعد از اتمام سطح سه و برای تحصیل در سطح چهار به دیگر شهرها می روند که ان شاالله با همت مسئولان استان، مرکزی برای سطح چهار حوزه علمیه تأسیس شود.

وی با اشاره به آزمون ورودی مقطع تکمیلی حوزه علمیه خواهران ۱۲ خرداد ماه سال جاری برگزار می شود،بیان کرد: خواهران قزوین عنوان کرد: در استان قزوین بیش از ۲ هزار طلبه خانم داریم که مدت زمان تحصیل بانوان در مقطع کارشناسی حوزه علمیه بین پنج تا هفت سال است و تعداد کثیری از فارغ التحصیلان ما در آموزش و پرورش به عنوان دبیر مشغول به کار هستند و بخشی هم مبلغ هستند و تعدادی هم به عنوان کارمند و استاد در حوزه علمیه فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مدارس علمیه استان، مدرسه زینبیه شهرستان آبیک است که در این مدرسه شرایط برای ورود دارندگان مدرک سیکل مهیا شده که علاقمندان با حداکثر سن ۱۸ سال و با معدل سیکل ۱۵ می توانند ثبت نام کنند که حافظان قرآن کریم و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و برگزیدگان المپیاد کشوری هم از این آزمون معاف هستند و در این مقطع هم آزمون ورودی ۲۳ تیر ماه برگزار می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین افزود: آزمون مقطع عمومی برای دارندگان مدرک دیپلم به صورت سراسری در ۲۳ تیر ماه ساعت ۹ صبح برگزار می شود که علاقمندان برای ثبت نام می توانند به مدارس علمیه خواهران مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: خواهران طلبه بعد از اتمام سطح سه و برای تحصیل در سطح چهار به دیگر شهرها می روند که ان شاالله با همت مسئولان استان، مرکزی برای سطح چهار حوزه علمیه تأسیس شود.

حجت الاسلام کاظم لو اعلام کرد: در حال حاضر ثبت نام برای پذیرش در حوزه علمیه خواهران آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد که این پذیرش در سه مقطع تقسیم بندی می شود، یک مقطع عمومی است که دارندگان مدرک دیپلم با حداکثر سن ۴۰ سال و حداقل معدل ۱۴ می توانند ثبت نام کرده و با شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی و طی مراحل مصاحبه علمی و تحقیقات محلی می توانند وارد حوزه علمیه خواهران شوند.

وی تأکید کرد: البته در این بخش کسانی هستند که از آزمون ورودی معاف هستند که این امر شامل حافظان قرآن کریم، حافظان نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و برگزیدگان المپیاد کشوری و دارندگان معدل دیپلم نمره ۱۸ می شود.

لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

کدخبر: 889527 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟