مسئولان زمینه اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم کنند

به گزارش رکنا از لرستان؛ حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: هر موجود جان‌داری طعم مرگ را خواهد چشید و این حکم قطعی خداوند بر بشریت است.

وی خاطرنشان کرد: نعمت سلامت و امنیت را تا انسان از دست ندهد، قدرش را نمی‌‌داند، مرگ نیز این‌چنین است تا زمانی که فرا نمی‌رسد نسبت به آن غافل هستیم، بنابراین باید همواره شکرگذار نعمات الهی باشیم.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به برخی مناسبت‌های پیش‌رو، تصریح کرد: روز معلم را پشت سر گذاشتیم، معلمی بالاترین مقام و منزلتی است که یک انسان می‌تواند به آن برسد.

شمسی‌فر بیان داشت: مسوولین و متولیان امر نیز نسبت به مطالبات به‌حق معلمان رسیدگی و مشکلات آن‌ها را برطرف کنند.

وی با اشاره به مناسبت روز شنبه شانزدهم اردیبهشت مبنی بر سالروز شهادت حضرت حمزه و همچنین وفات حضرت عبدالعظبم حسنی، خاطرنشان کرد: حضرت حمزه بازوی توانمندی برای پیامبر اکرم(ص) بودند و برای زیارت عبدالعظیم حسنی نیز ثواب زیارت امام حسین(ع) ذکر شده است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد بیان داشت: روز دوشنبه مصادف است با روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، ورزشکار واقعی کسی است که جوانمردی، اخلاق و نیروی بدنی را توام با هم دارد.

شمسی‌فر با بیان اینکه در هفته آینده مناسبت روز بیماری‌های خاص را نیز داریم، گفت: برخی بیماری‌ها هزینه درمانی بالایی دارند و به‌نحوی کمرشکن است، بیمه‌ها کاری کنند که رنج بیماری برای بیمار با پرداخت هزینه‌های بالا بیشتر نشود. 

وی ادامه داد: مجموعه هلال‌احمر شامل افراد فداکار و توانمندی است که در بحران‌های مختلف خط نخست امداد و نجات هستند و گاهی از جان خود برای خدمت از مردم می‌گذرند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به شهادت حمیدرضا الداغی در روزهای اخیر، افزود: این جوان با اقدام ارزشمندش، غیرت و جوانمردی را به دنیا نشان داد.

شمسی‌فر خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ ترکیبی، بعد فرهنگی و حوزه عفاف و حجاب جوانان و زنان ایرانی را نشانه گرفت، اگرچه این نقشه شوم همچون دیگر فتنه‌های گذشته دشمن شکست خورد، اما در این میان برخی فریب این حربه را خورده و امیدواریم به ارزش حجاب پی ببرند.

وی با بیان اینکه بی‌حجابی و بی‌غیرتی امنیت بانوان را به خطر می‌اندازد، گفت: دختران باید بدانند عفاف و حجاب برای آن‌ها امنیت می‌آورد.

امام‌جمعه خرم‌آباد یکی از مهمترین راه‌های مبارزه با فساد را ایجاد اشتغال عنوان و تصریح کرد:،فراهم کردن شرایط ازدواج آسان و تامین مسکن از جمله مواردی است که مسوولان باید در راستای ایجاد آن تلاش کنند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 890310 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟