مهار تورم در لرستان/ حجاب یک امر شرعی و قانونی است

به گزارش رکنا از لرستان؛ حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، امروز، ۱۸ فروردین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با دعوت همگان به تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات، اظهار کرد: تقوا توصیه همه انبیای الهی و پیشوایان معصوم در طول تاریخ بوده است.

وی با بیان اینکه در تمام کتب الهی به تقوا توصیه شده است و تقوا به معنای محافظت از روح و جان است، خاطرنشان کرد: در بین ماه‌ها در قرآن کریم فقط نام ماه مبارک رمضان آمده است چراکه شب‌های قدر در این ماه برتر از هزار ماه و نزول قرآن در این شب اتفاق افتاده است کمااینکه قرآن به دو شکل دفعی و تدریجی بر پیامبر(ص) نازل شده و نزول دفعی آن در شب قدر بوده است.

شاهرخی با بیان اینکه در شب‌های قدر نسیم رحمت الهی وزیدن می‌گیرد و این شب‌ها عصاره ماه مبارک رمضان و شب تفکر، عزم و تصمیم است، ادامه داد: شب قدر، شب نزول برکات و عهد و پیمان با خداوند است لذا در اجتماعات و جلساتی که در این شب‌ها برگزار می‌شود، شرکت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه یکی از برنامه‌هایی که دشمن دنبال می‌کند تزریق روح ناامیدی و مایوس کردن جامعه است، ادامه داد: یکی از راه‌های دمیدن امید در جامعه خدمت به مردم است کمااینکه ارتباط مسئولان با مردم به آنان امید می‌دهد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با یادآوری اینکه توطئه نظام سلطه در ناامید کردن مردم، با خدمت به آنان خنثی می‌شود، اضافه کرد: ارتباط با گروه‌های جهادی، جوانان، آمران به معروف و تشکل‌های مردمی بیشتر شود کمااینکه مردم باید احساس کنند مسئولان متعلق به مردم و خیرخواه آنان هستند.

وی با بیان اینکه در خطبه‌های نماز جمعه از فعالیت‌ها، تلاش برای رفع مشکلات صنایع تعطیل شده، مهار کرونا، تسهیلات اشتغالزایی، خدمات و تلاش دولت سیزدهم در لرستان تقدیر شده است، اضافه کرد: بحث گرانی سبب اذیت و آزار مردم است و باید در سطح کلان یک برنامه علمی و کارشناسی برای کنترل گرانی تهیه و مردم در مشقت قرار نگیرند.

شاهرخی با بیان اینکه ما در تولید خودرو، لوازم خانگی رشد داشته‌ایم و این رشد باید به مهار تورم و رشد تولید منجر شود، گفت: رهبری در سخنان اخیر بر رعایت حجاب و عفاف و پوشش به عنوان یک امر شرعی و قانونی تأکید کرده است از طرفی دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی به دنبال کمرنگ کردن حجاب و عفاف است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه دستگاه‌ها باید جلسات معرفتی در خصوص حجاب و عفاف را توسعه داده بخشی از کارها بر عهده دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: وظایف دستگاه‌ها شفاف‌تر است کمااینکه در برخی امور مانند توسعه تهیه و توزیع لباس مناسب در سطح کشور باید بازنگری کرد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با تاکید بر لزوم حمایت از آمران به معروف، گفت: فعالیت آمران به معروف باید لسانی، ملایم، منطقی باشد از طرفی طرف مقابل نباید به این افراد اهانت یا آنان را ضرب و شتم کند.

وی با گرامی‌داشت یاد آیت‌الله محمدباقر صدر، شهید آوینی و سپهبد صیاد شیرازی، افزود: این شهدا جان خود را در راه ارزش‌های اسلامی، عدالت اجتماعی، نفی تبعیض فدا کرده‌اند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 882897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟