تعیین تکلیف ۲۲ پرونده در کمیسیون تبصره یک ماده یک لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ بهرام میر دریکوند در جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک که ۲۱ فروردین‌ماه در دفتر مدیریت امور اراضی استان برگزار شد، اظهار کرد: موافقت برای تغییر کاربری براساس نیاز و ضرورت اجرای طرح مورد درخواست در استان صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی در جهت امنیت غذایی از اهداف مهم است، باید با طرح درخواست‌ها در کمیسیون از تخریب اراضی مستعد کشاورزی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: از خریداران زمین‌های کشاورزی و باغی درخواست می‌شود تا پیش از انجام هرگونه معامله وضعیت کاربری زمین را از مراجع ذیصلاح از جمله جهاد کشاورزی استعلام کنند تا مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار نگیرند.

مدیر امور اراضی لرستان خاطرنشان کرد: ۲۲ پرونده در سطح شهرستان‌های خرم‌آباد، سلسله، دورود، کوهدشت، دلفان، پلدختر، چگنی و در این جلسه با تأکید بر حفظ کاربری اراضی و تقویت زنجیره‌های تولید و امنیت غذایی، بررسی و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

میر دریکوند ادامه داد: این طرح‌ها به مساحت کل ۹۷ هزار و ۵۲۱ مترمربع شامل ۱۱ طرح کشاورزی به مساحت ۳۳ هزار و ۶۶۰ مترمربع با موضوع پرواربندی بره و گوساله، پرورش گوسفند داشتی، پرورش پرندگان زینتی، پرورش ماهیان سردآبی، بسته‌بندی عسل، گلخانه و ۱۱ طرح غیرکشاورزی به مساحت ۶۳ هزار و ۸۶۱ مترمربع در قالب بسته‌بندی غذایی، بوم گردی، مسکونی، اتاقک نگهبانی، تبدیل گاز طبیعی به مایع و ... است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 883695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟