۱۰۱۴۳ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در لرستان شناسایی شد

به گزارش رکنا از لرستان؛ سرهنگ مسلم مویدی در اینباره اظهار داشت: یک‌هزار و 43 مورد شناسایی تغییر کاربری سال گذشته در سطح لرستان شناسایی شد که بیشترین تغییر کاربری‌های شناسایی‌شده با تعداد 558 مورد مربوط به شهرستان خرم‌آباد است.

وی افزود: تعداد 80 مورد تبصره یک و 2 ماده 10 به‌دنبال شناسایی‌ها و صدور اخطاریه‌ها برای تغییر کاربری اراضی در سال گذشته اجرا شد که نسبت مشابه سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان عنوان کرد: ضروری است افراد پیش از هر گونه ساخت‌وساز استعلام‌های لازم را در مورد چگونگی ارائه مجوز و قابلیت انجام کار اخذ کنند، زیرا اقدام‌های قانونی در صورت شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز به عمل می‌آید.

وی بیان کرد: حدود 133 هزار و 965 کیلومتر اراضی مورد رصد و پایش با هدف حفظ اراضی زراعی و باغی، مبارزه با ساخت‌وساز غیر مجاز و تغییر کاربری قرار گرفته است.

مؤیدی با بیان اینکه بی‌شک مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با تلفن 131 دهند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 883971 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟