جذب ۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری

به گزارش رکنا از شهرکرد: حمیدرضا غفاری افزود: همچنین اجرای 104 طرح عمرانی به مبلغ 3 هزار و 600 میلیارد ریال در 23نواحی و شهرک‌های صنعتی استان از سال گذشته آغاز شد که در حال حاضر 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی ادامه داد: همچنین یک‌هزار و ۸۰۳ طرح صنعتی در ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی استان در دست اجراست که از این تعداد ۴۵۰ قرارداد در مرحله تخصیص زمین، ۲۶۲ قرارداد در مرحله دیوارکشی، ۲۶۷ قرارداد در مرحله اسکلت‌بندی، ۵۱۰ قرارداد در حال تکمیل اسکلت، ۱۹۲ قرارداد در دست تکمیل سالن‌های تولید و ساختمان‌های جنبی و ۱۲۲ قرارداد در مرحله تجهیز و نصب ماشین‌آلات قرار دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان نیز یک‌هزار و ۱۰۹ طرح صنعتی نیز موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری شده است.
غفاری ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ در نواحی و شهرک‌های صنعتی را از مهمترین رسالت‌های این شرکت دانست و گفت: واگذاری اراضی به متقاضیان و حمایت از سرمایه‌گذاران و ارائه مشوق‌ از دیگر وظایف و رسالت‌های این سازمان است.
این مسوول چهارمحال و بختیاری از عارضه‌یابی ۸۱ واحد صنعتی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: با رفع عارضه این واحدها روند فعالیت آن تسهیل و از تعطیلی این واحدها جلوگیری شد.
وی برگزاری ۲۰۶ دوره آموزشی برای پنج هزار و ۴۲۴ نفر، برگزاری ۹ تور صنعتی و انعقاد ۱۲ قرارداد همکاری با واحدهای صنعتی را از دیگر اقدامات این شرکت در سال گذشته برشمرد و گفت: در سال گذشته از چهار مورد از ایده‌های برگزیده حمایت و تجاری‌سازی شد و ۳۱ واحد صنعتی راکد فعال‌سازی و به چرخه تولید بازگشت.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری تعیین‌تکلیف قراردادهایی که پیشرفت فیزیکی آن در حد زمین خام و دیوارکشی باشد را از دیگر برنامه‌های این شرکت عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۵۰ فقره قرارداد به مساحت ۵۰ هکتار در همین رابطه تعیین تکلیف شود و چنانچه طرح‌ها از پیشرفت لازم برخوردار نشود، قراردادها فسخ و زمین بازپس‌گیری شود.
غفاری از جذب ۳۹ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان طی ۹ ماهه سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان مساحت ۴۹۰ هکتار از اراضی صنعتی استان را پوشش داده است و زمینه اشتغال ۱۷ هزار و ۸۱۲ نفر را فراهم آورده است.

مصیبی دهکردی - چهارمحال و بختیاری

کدخبر: 889712 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟