15میلیارد تومان صرف هزینه اشتغال مددجویان کمیته امداد استان شده است

به گزارش رکنا ازقزوین، علی عاشوری روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین درسالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، افزود، تسهیلات ما در ۶ حوزه، اعتبارات و تسهیلات کارگشایی، تسهیلات اشتغال و خودکفایی، تسهیلات خرید و احداث مسکن، تسهیلات ودیعه مسکن، تسهیلات درمان و تسهیلات فرهنگی انجام می شود.

وی ادامه داد، از آنجایی که رسالت اصلی صندوق ولایت پرداخت تسهیلات است و باید به صورت قرض الحسنه باشد لذا به هیچ عنوان اجازه نداریم از منابع موجود در جهت سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی استفاده کنیم.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت یاد آور شد،  منابع از طریق کمیته امداد، منابع مردم و باز پرداخت تسهیلات تامین می شود.

وی یاد آور شد، صندوق امداد ولایت در مجموع صندوق جوانی است که از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده و در مجموع بیش از ۱۲ هزار میلیارد پرداخت کرده است.

عاشوری تصریح کرد،  در سال ۱۴۰۰، در قزوین ۶۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت و ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات در ۴ ماهه اخیر پرداخت شده است.

وی اضافه کرد، در حال حاضر، این صندوق با هشت میلیون عضو در ۳۱ استان کشور دارای ۳۴ دفتر فعال می باشد و ۷۶۰ شعبه آن نیز در سراسر کشور خدمات پرداخت تسهیلات به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را برعهده دارند. 

وی تصریح کرد ، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در پنج سرفصل شامل اشتغالزایی، احداث مسکن، ودیعه مسکن، درمان و امور فرهنگی تسهیلات خود را ارایه می کند اما عمده هدف فعالیت صندوق همانگونه که عنوان شد، ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش کمیته امداد است.

وی خاطرنشان کرد،  با توجه به خصوصیت قرض الحسنه بودن صندوق امداد ولایت، به لحاظ تراکنش و گردش مالی و ارایه تسهیلات به نیازمندان، مجموعه فعالیت ما از برخی بانک های قرض الحسنه بیشتر بوده و امیدواریم با تلاش های صورت گرفته بتوانیم در پایان سال جاری به عنوان سومین بانک قرض الحسنه معرفی شویم.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اظهار داشت،  امسال و به لحاظ تعاملات صندوق با دولت، در خصوص ایجاد اشتغال ۵۰۰ هزار فرصت شغلی را هدف گذاری کرده ایم که بخشی از آن توسط صندوق و با ارایه تسهیلات و بخش دیگر نیز از طریق برخی تبصره ها صورت می گیرد و تاکنون نیز در قزوین با پرداخت چهار میلیارد تومان، زمینه اشتغال برای ۱۵۶ نفر فرآهم شده است.

عاشوری خاطرنشان کرد،  سقف ارایه تسهیلات این صندوق در حال حاضر به مددجویان تحت پوشش ۲۰ میلیون تومان و با ارایه یک فقره سفته و بدون ضامن با مدت زمان پرداخت ۶۰ ماه انجام می شود و تسهیلات بیش از این میزان نیز با ارایه سفته و یک ضامن انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات صندوق تا سقف ۱۰ میلیون تومان فاقد کارمزد می باشد، تصریح کرد،  خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد می توانند علاوه بر تسهیلات اشتغال، از سایر سرفصل ها از جمله تهیه جهیزینه و یا ودیعه مسکن، تا میزان ۱۵۰ میلیون تومان از این صندوق تسهیلات دریافت کنند.

عاشوری خاطرنشان کرد،  در حوزه استفاده از ظرفیت مالی خیران نیز باید اذعان داشت که در حال حاضر ۴۰۰ هزار خیر در سراسر کشور با این صندوق همکاری می کنند و ما نیز با استفاده از سپرده گذاری این مجموعه خدمات خود را به نیازمندان و افرادی که خود خیران معرفی می کنند، ارایه می دهیم.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 811419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟