به گزارش رکنا، رامین اسدی روز شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال چهارمحال و بختیاری افزود: برخی از استانها از طرح های اشتغالزایی بهترین بهره گیری را کرده و طرح های متعددی را در سامانه به ثبت رساندند اما استان چهارمحال و بختیاری با وجود رتبه نخست بیکاری نتوانست از این فرصت بخوبی استفاده کند.

وی ادامه داد: براساس قانون Law چنانچه طرح های متقاضی اشتغال فراگیر و عشایری و روستایی به 1.5 برابر حد مجاز به بانک های عامل معرفی شود، سامانه کارا بسته می شود و استانهایی که در این مدت یکساله نتوانستند از آن استفاده کنند سهمیه خود را از دست می دهند.

اسدی با بیان اینکه همه استانها در برابر ضوابط قانونی و بخشنامه ها یکسان هستند، تصریح کرد: اینکه چرا برخی استانها در امر اشتغالزایی و جذب تسهیلات موفق عمل کرده و برخی ناموفق بوده اند باید بررسی و آسیب شناسی شود.

مدیر پروژه های سرمایه گذاری اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری یکی از استانهای با ظرفیت در حوزه کشاورزی و گردشگری است و زیرساخت های بهتری نسبت به برخی از استانها دارد اما اینکه چرا در جذب تسهیلات ضعیف عمل کرده باید عارضه یابی شود.

اسدی با تاکید بر تغییر رویکرد و نگاه به مقوله اشتغالزایی در این استان افزود: با تغییر رویکردها می توان به گره گشایی از اشتغال این استان امیدوار شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، کوتاهی بخش های مختلف استان را عامل عملکرد ضعیف در جذب تسهیلات دانست و گفت: بخشی از این به مدیران دستگاه های اجرایی و بخش دیگر آن به عملکرد بانک های عامل باز می گردد.

ملک محمد قربانپور ادامه داد: درحالی که برای رهایی استان از رتبه نخست بیکاری باید همراهی و همکاری بیشتر شکل گیرد اما همچنان شاهد ناهماهنگی هایی هستیم.

وی با تاکید بر تسریع در بررسی طرح ها از سوی بانک های عامل خاطرنشان کرد: همه متولیان امر باید با ارائه برنامه عملیاتی و راهکار استان را از این وضعیت خارج کنند.

براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در بهار امسال 22.8 درصد اعلام شده که با 4 درصد اختلاف با استان زلزله زده کرمانشاه، همچنان رتبه نخست بیکاری کشور را به خود اختصاص داده است.

 

کدخبر: 408562 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟