پرداخت تسهیلات به ۱۲ واحد اقتصادی استان در راستای کمک به رفع آلایندگی صنایع آلاینده

به گزارش رکنا از لرستان؛ علی سالاروند در تشریح این خبر اظهار داشت: از این ۱۲ صنعت ۵ مورد معادل ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره، جهت رفع آلایندگی اختصاص یافته و ۷ صنعت هم در شرف دریافت تسهیلاتی معادل ۸۶۰ میلیارد ریال برای رفع آلایندگی هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از صنایع استان سال‌ها آلاینده بوده‌اند و عمدتا به دلیل عدم تامین مالی هیچگونه اقدامی در راستای رفع آلایندگی انجام نداده بودند، لذا با پیگیری‌های صورت گرفته‌ و برگزاری چندین کمیته فنی در اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان و سازمان حفاظت محیط زیست و مساعدت قابل تقدیر مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست به این واحدهای متقاضی تولیدی و صنعتی استان طی سال ۱۴۰۱ تسهیلات کم بهره اختصاص یافته است.

 مدیرکل حفاظت محیط  لرستان گفت: صنایع خمیر مایع امید استان، مجتمع بازیافت یکتا ازنا، مجتمع کشاورزی نگین دشت (گاوداری ۷۰۰۰ رأسی برای دو پسماند مایع و جامد) و فراز نیروی اشترانکوه (نیروگاه خورشیدی) تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

سالاروند بیان کرد: نکته حایز اهمیت این است که با حمایت صندوق ملی محیط زیست برخی از صنایع آلاینده از قبیل کارخانه الکل نصر (مجتمع بیولوژیک شهید رسولی) که حدود ۲۵ سال آلاینده بوده و برخی دیگر از صنایع مانند خمیر مایع امید لرستان که بعد از ۲۰ سال تعطیلی شروع به کار کرده است با دریافت تسهیلات صندوق در حال احداث سیستم تصفیه فاضلاب و رفع کامل آلودگی خود هستند.

وی همچنین با اشاره به جلسه با مدیریت کارخانه سیمان دورود گفت: مقرر شد با سرمایه‌ای معادل ۲۸۰۰ میلیارد ریال (دریافت بخشی از آن از طریق تسهیلات صندوق ملی محیط‌زیست) آلودگی فاز ۳ این کارخانه بعد از سال‌ها فعالیت (با فیلتراسیون ناکارآمد) برطرف شود.

 مدیرکل حفاظت محیط  لرستان با بیان اینکه این تسهیلات به صورت مرحله‌ای و پس از تایید پیشرفت کاری توسط محیط زیست، قابل پرداخت است، خاطر نشان کرد: از صنایع آلوده و یا نیازمند به روز رسانی سیستم‌های تصفیه فاضلاب یا فیلتراسیون هوا دعوت کرد با مراجعه به این اداره کل درخواست خود را جهت دریافت تسهیلات ارائه کنند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 888744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟