۶۹۴ زوج نابارور در همدان از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی افزود: یک میلیارد و ۵۶۴ میلیون تومان بابت هزینه های درمان نازایی و ناباروری این زوج های نابارور در استان همدان در سال گذشته پرداخت شده است و در مقایسه با سال ۱۴۰۰ که ۳۶ میلیون تومان بود بیش از ۳۰ برابر افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زوجین نابارور می توانند تا سن ۴۹ سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به صورت بیمه ای بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان افزود: بیمه شدگان با مراجعه به مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد ۱۰ درصد تعرفه دولتی هزینه های درمانی نازایی و ناباروری را بر اساس ضوابط مربوطه پرداخت می کنند و ۹۰ درصد هزینه ها را بیمه سلامت پرداخت می کند.

نیاستی گفت: هزینه های درمانی بیمه شدگان سخت درمان سه بیمه پایه شامل بیمه سلامت، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و سایر بیمه ها توسط بیمه سلامت رسیدگی و پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۱ تا کنون بیش از ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بابت هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج استان از محل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج به حساب شبای ۵۲۸ بیمار واریز شده است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان بیان کرد: به منظور افزایش رضایتمندی بیمه شدگان همچنین افزایش حمایت مالی از آنها شهریورماه سال گذشته قرارداد همکاری با کلینیک تخصصی جراحی افق همدان منعقد شد.

نیاستی افزود: همچنین از ابتدای آبان سال گذشته همزمان با آغاز هفته بیمه سلامت قرارداد همکاری با بیمارستان بوعلی همدان نیز منعقد شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان همچنین از پرداخت بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان به موسسات و مراکز درمانی استان در سال گذشته خبر داد.

او گفت: مطالبات بیمارستانهای خصوصی، مراکز خصوصی، غیردانشگاهی، درمانگاه ها، مراکز پاراکلینیک، آزمایشگاهها و مطب پزشکان بخش خصوصی تا پایان دی ماه، مطالبات پزشکان خانواده شهری و مراکز سطح یک روستایی دانشگاه علوم پزشکی همدان و اسدآباد تا پایان اسفند تسویه شده است.

نیاستی ادامه داد: همچنین مطالبات داروخانه های شامل (خصوصی و دولتی) تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۱ پرداخت شده است.

کدخبر: 887868 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟