۵۸۷ زوج نابارور در همدان از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند

به گزارش رکنا از همدان، فریبرز نیاستی  افزود: ۱۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال بابت هزینه های درمان نازایی و ناباروری این زوج های نابارور در استان همدان از ابتدای سالجاری تا کنون پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: این رقم در مقایسه با پرداخت سال گذشته که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بود رشد چشمگیر و قابل توجهی داشته است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اظهار داشت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زوجین نابارور می توانند تا سن ۴۹ سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به صورت بیمه ای بهره مند شوند.

نیاستی افزود: بیمه شدگان با مراجعه به مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد ۱۰ درصد تعرفه دولتی هزینه های درمانی نازایی و ناباروری را بر اساس ضوابط مربوطه پرداخت می کنند و ۹۰ درصد هزینه ها را بیمه سلامت پرداخت می کند.

انعقاد قرارداد بیمه سلامت با مرکز رادیوتراپی مهدیه

وی بیان کرد: از آذر سال جاری اداره کل بیمه سلامت این استان با انعقاد قراردادی با مرکز رادیوتراپی مهدیه همدان، هزینه قابل توجهی از خدمت رادیوتراپی را پرداخت کرده است.

وی توضیح داد: طبق این قرار داد ۳۰ درصد هزینه سهم بیمه پایه سلامت، ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفیف مرکز رادیو تراپی مهدیه و باقیمانده از منابع صندوق بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اظهار داشت: با انعقاد این قرار داد هزینه درمان تا سقف ۸۰ میلیون تومان برای بیمار به صورت رایگان محاسبه می شود و در هزینه های بیش از ۸۰ میلیون تومان، بیمار تنها ۱۰ درصد هزینه را پرداخت می کند.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی همدان مبتنی بر تحقیق و مطالعات صورت گرفته ۲۰ درصد زوجین استان همدان نابارور هستند.

 

کدخبر: 867301 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟