تاکید مدیرکل ورزش لرستان بر توسعه دوچرخه سواری

به گزارش رکنا از لرستان؛ سید آرش قیاسیان در تجلیل از قهرمانان دوچرخه سواری لرستان با اشاره به تاثیر منابع خدادادی استان برای توسعه ورزش دوچرخه سواری ، اظهار کرد: دوچرخه سواری ازجمله رشته های ورزشی است که در بحث آمایش سرزمینی مد نظر ورزش وجوانان استان قرار دارد.

وی افزود: دلیل نگاه ورویکرد متفاوتی که به ورزش دوچرخه سواری استان وجود دارد نتیجه این واقعیت است که هیات و ورزشکاران این رشته در استان خودشان را نشان داده و اثبات کرده اند.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان تصریح کرد: برنامه ریزی برای قبل و حین اعزام دوچرخه سواران به مسابقات ایجاد انگیزش اجتماعی می کند و باعث می شود فعالیت ها موفقیت های دوچرخه سوران نیز دیده شود.

قیاسیان گفت: مدنیت و اجتماع باید به گونه ای آماده شود که حضور ورزشکاران‌ وازجمله دوچرخه سواران در عرصه ها و رویدادهای ملی وبین المللی دیده شود.

وی بیان کرد: دو چرخه سواری رشته سنگینی است و جایگاه و تمرینات ورزشکاران این رشته در استان باید به گونه ای در جامعه مدنی منعکس شود که تلاش های آنان دیده شده و مردم‌ببینند که این رشته در لرستان زنده است.

قیاسیان به بعد همگانی دوچرخه سواری نیز اشاره کردو گفت: بعد همگانی دوچرخه سواری نیز باید با همکاری دستگاه ها و ازجمله شهرداری ها فعال تر شود.

مدیرکل و رشد وجوانان لرستان با اشاره به ظرفیت های استان برای توسعه دوچرخه سواری نیز خاطر نشان کرد: لرستان دارای بضاعت و پتاسیل های خاص برای رشته ها ومواد مختلف ورزش دوچرخه سواری است و می توان در این راستا علاقه مندان حرفه ای را به این مناطق در استان کشاند.

قیاسیان به نقش دوچرخه سواری در توسعه توریسم ورزشی در استان اشاره کرد و گفت:

فضاهای دیدنی و نقاطی خاصی در استان که می تواند بر توسعه دوچرخه سواری تاثیرگذار باشد در سطح استان شناسایی شود.

مدیر کل ورزش وجوانان لرستان با تاکید بر لزوم توجه به اردوهای دوچرخه سواری توسط هیات لرستان ، گفت : برای ارتقا سطح حرفه ای رکابزنان از تجربه مربیان و اساتید حرفه ای این رشته استفاده شود.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 887812 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟