ضرورت مطالبه از شهرداری همدان در حوزه مسکن

به گزارش رکنا از همدان،  علی رضایی در صحن ۱۷۸ شورا و در نطق پیش از دستور، تأمین چهار میلیون مسکن در سراسر کشور را یکی از برنامه‌های رئیس جمهور و دولت سیزدهم برشمرد و اظهار کرد: تیمی به منظور بررسی عملکرد استان‌ها در این خصوص تشکیل شده است چراکه یکی از معیارهای داوری و قضاوت دولت در استان‌ها بحث مسکن است.

وی به دغدغه اعضای شورای شهر در حوزه مسکن اشاره کرد و افزود: طرح جامع اسفندماه در صحن مطرح شد و یکی از مشکلات جدی آن کمبود زمین برای مسکن بود اما متأسفانه برادران دغدغه‌مند ما در شورا و یکی از عوامل عدم تصویب طرح جامع اضافه نشدن زمین به محدوده بود؛ این مهم را از مشاور طرح و دستگاه‌های اجرایی مطالبه نکرده‌اند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: پیش‌بینی سرانه‌هایی همچون مسکن، فضای سبز، مذهبی، فرهنگی و اقتصادی در گرو گسترش محدوده شهر است و انتظار می‌رفت به این کاستی مهم در طرح جامع اشاره می‌شد.

رضایی به دستیابی وزارت دفاع به فناوری جدید در صنعت ساختمان اشاره کرد و افزود: این وزارتخانه خواستار گسترش این فناوری به استان‌ها در احداث انبوه مسکن بوده و چندین نوبت از شهردار و رئیس سازمان عمران درخواست بازدید کارشناسی و فنی از این مجموعه را داشته‌ایم که متأسفانه تاکنون انجام نشده است.

وی با تأکید بر اینکه دغدغه‌مندان مسکن باید در این زمینه از شهرداری مطالبه داشته باشند، تصریح کرد: در صورت تحقق این مهم شاهد احداث سریع ساختمان‌های ارزان قیمت و مقاوم خواهیم بود فرصت خوبی برای شهرداری بوده و می‌تواند در رفع مشکلات این حوزه و ایجاد درآمد پایدار شهرداری مؤثر باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: برداشت مردم از مدیریت شهری و نحوه اداره شهر از مشاهدات عینی و میدانی بوده و هر روز با مواردی همچون چاله‌های متعدد در معابر اصلی و فرعی و سد معبر مواجه هستند و به قضاوت می‌نشینند.

رضایی با اشاره به سپری شدن حدود ۱۰ سال از تشکیل نواحی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب در دوره چهارم شورا تشکیل نواحی با فلسفه تمرکز زدایی، تحقق مدیریت محله‌ای، افزایش بهره‌وری در منابع نیروی انسانی، افزایش رضایت‌مندی مردم، تسریع، تسهیل و افزایش کیفیت خدمت به مردم، توسعه مشارکت مردم در اداره شهر و… بود.

وی تقویت نواحی و ارزیابی آنها را ضروری دانست و یادآور شد: نواحی بستری مساعد برای تربیت مدیران شهری آینده است؛ تقویت نواحی به لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات ضروری است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: نواحی باید به سمت تعالی و تکامل حرکت می‌کردند که به سمت پس رفت بوده است.

 

کدخبر: 885826 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟