ورود آرایشگاه ها به موضوع زیبایی، چالش جدید حوزه سلامت است/ مردم مراقبت و گزارش کنند

به گزارش خبرنگار رکنا از کرمانشاه، دکتر قباد محمدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه استان کرمانشاه کاملا درگیر بیماری کروناست، اظهار کرد: کرونا در استان روند افزایشی در پیش گرفته که در یک سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۵ نفر فوتی قطعی و ۱۱ نفر فوتی محتمل در اثر ابتلا به کرونا ثبت شده است، افزود: در حال حاضر ۷۰ نفر در بیمارستان‌های استان در اثر ابتلا به کرونا بستری هستند که ۹ نفر در قسمت آی.سی.یو بستری بوده و ۴ نفر  از آن‌ها در حالت بیهوشی  بسر می‌برند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در شهر کرمانشاه بیمارستان امام رضا (ع) و در سایر شهرستان‌ها نیز در بیمارستان‌ها بخش بستری بیماران کرونایی وجود دارد. 

محمدی در ادامه از مردم درخواست کرد، که واکسیناسیون را جدی بگیرند و افراد دارای علائم سرماخوردگی ضمن استفاده از ماسک از سایرین دوری کرده و همچنین از افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند درخواست کرد نکات مؤثر در پیشگیری را بیشتر رعایت  کنند. 

وی اعلام کرد: کسانی که اصلا واکسن نزده‌اند و افرادی که چهار ماه از دریافت آخرین دُز واکسن آن‌ها گذشته می‌توانند با مراجعه به مراکز تزریق واکسن در شیفت صبح، به صورت رایگان واکسینه شوند.

این مسئول در بخش دیگری ار سخنان خود، شبانه‌روزی شدن درمانگاه موجود و احداث یک درمانگاه جدید در حمیل، احداث یک درمانگاه جدید در گهواره و ترمیم ساختمان بستر درمان کرندغرب را از دستاوردهای سفر رییس کمیسیون بهداشت مجلس در سال قبل به اسلام آبادغرب و دالاهو اعلام کرد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال یکی از طلایی‌ترین سال‌ها در خصوص پروژه‌های عمرانی درمانی در سطح استان است، گفت: یکی از مجهزترین مراکز درمان سرطان کشور در حال راه‌اندازی در شهر کرمانشاه است. 

وی با بیان اینکه امسال حدود ۵۰ پروژه درمانی با اعتباری بین ۱۵۰۰ تا ۲ هزار میلیارد تومان در استان افتتاح می‌شود، بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب، بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره)کرمانشاه، اتمام کار عمرانی بزرگ‌ترین ICU  غرب کشور در بیمارستان فارابی، بهره‌برداری از بیمارستان ۳۲ تختخوابی روانسر، بهره‌برداری از بیمارستان ثلاث باباجانی را برخی از این طرح ها اعلام کرد. 

محمدی همچنین بهره‌برداری از کلینیک تخصصی بیمارستان اسلام آبادغرب، بهره‌برداری از MRI بیمارستان اسلام آبادغرب، توسعه اورژانس بیمارستان طالقانی، اضافه شدن ۷۰ تخت به بیمارستان طالقانی، راه‌اندازی مرکز پیوند مغز استخوان در بیمارستان گلستان، راه‌اندازی مرکز پیوند قلب در بیمارستان امام علی (ع) و ایجاد مراکز بهداشت و خانه‌های بهداشت متعدد در روستاها و احداث بیش از ۱۰ مرکز بهداشت در شهرهای استان را از دیگر طرح‌های در دست افتتاح برشمرد.

نشست خبری کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این نشست خبری، گفت: اورژانس‌های بیمارستان‌های شهر کرمانشاه با کمبود پزشک عمومی مواجه‌اند و در سایر شهرستان‌ها نیز به علت کمبود پزشک‌های عمومی درمانگاه‌های شبانه‌روزی وجود ندارند و این امر باعث شلوغی اورژانس‌های آنان نسبت به شهر کرمانشاه که چند درمانگاه شبانه‌روزی دارد، شده است. 

وی در خصوص مطالبات معوق کادر درمان،  بیان کرد: با توجه به اینکه هزینه اداره بیمارستان‌ها بیشتر از درآمدهای آن‌هاست چند ماه کارانه کادر درمان پرداخت نشده که برای رفع این مشکل اعتباری در نظر گرفته شده و به مرور این کارانه‌ها پرداخت خواهد شد. 

محمدی ذر پاسخ به سوال خبرنگار رکنا در رابطه با مراکز زیبایی غیرمجاز، اظهار کرد: آرایشگاه‌ها، پزشکان بدون مجوز و پرستاران و ماماهایی که به علت درآمد بالا وارد کارهای زیبایی شده‌اند به یکی از چالش‌های حوزه سلامت تبدیل شده است. 

این مسئول با انتقاد از مراجعه و اقبال مردم به این گونه مراکز غیرمجاز، از دستگاه‌های غیراستاندارد و عوارض بسیار مخرب عمل‌های زیبایی مختلفی که در این مراکز انجام گرفته سخن گفت. 

وی با بیان اینکه با این گونه مراکز غیرمجاز برخورد می‌شود و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد، گفت: از مردم می‌خواهیم که با توجه به اینکه نیروی کافی جهت بازرسی وجود ندارد با معرفی این مراکز، دانشگاه علوم پزشکی را در مقابله با آن‌ها یاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به به مشکلات پیش آمده برای زوار در اربعین سال قبل، از ساخت یک درمانگاه ۲ هزار متری در پایانه مرزی خسروی با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان و نیز دو درمانگاه سیار در دوطرف محل ازدحام زوار هنگام عبور از مرز جهت سرم تراپی و کارهای درمانی مربوط به گرمازدگی در اربعین سال‌جاری، خبر داد.

محمدی در پایان، سامانه ۱۹۰ را جهت طرح شکایات مردم در حوزه بهداشت و درمان معرفی کرد و گفت: این سامانه توسط وزارت بهداشت مورد نظارت و پیگیری قرار می‌گیرد.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 883816 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟