نشست خبری با طعم حذف منتقدان/ فرش قرمز علوم پزشکی برای غیر رسمی ها در نشست خبری!

به گزارش خبرگزاری رکنا از کرمانشاه، اولین نشست خبری سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز گذشته درحالی برگزار شد که رسانه های منتقد از این نشست خبری حذف شدند.

در نشست خبری روز گذشته دکتر قباد محمدی، در کنار دعوت از تعداد محدودی رسانه رسمی و حامی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ادمین کانال های تلگرامی، پیج های اینستاگرامی و رسانه های غیر رسمی نیز دعوت شده بودند که این موضوع واکنش رسانه های رسمی را در پی داشت.

وی در این نشست با حذف رسانه های منتقد، عملاً در مقابل پاسخگویی به عملکرد مدیریت خود در دوران تصدی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شانه خالی کرد.

انتصاب قباد محمدی بعنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یکی از انتصابات پر حاشیه بود که با حمایت برخی از نمایندگان و بدون هماهنگی با استاندار کرمانشاه صورت گرفت، تا جایی که امیری مقدم استاندار کرمانشاه تا چند هفته نشست های ستاد کرونا را بدون دعوت از دکتر قباد محمدی برگزار کرد و مراسم معارفه وی نیز پس از هفته ها تعویق و بدون حضور استاندار کرمانشاه و مسؤلین ارشد استانی برگزار شد.

در آن ایام مجمع مطالبه گران کرمانشاه، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و دیگر تشکل های سیاسی با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن دخالت نمایندگان در انتصابات بخصوص انتصاب سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، و ضمن حمایت از استاندار کرمانشاه، خواهان مقابله وی در مقابل انتصابات شدند.

چندی پیش خبرگزاری رکنا در خبری، پرده از حقوق نجومی دکتر قباد محمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برداشت که البته محمدی هیچ گونه پاسخی برای آن نداشت. اینجا بخوانید

همچنین حسام الدین شیخی مدیرمسئول سایت کلمه نیوز، مدیر سابق خبرگزاری برنا و از خبرنگاران با سابقه کرمانشاه در یادداشتی نسبت به برگزاری این نشست خبری واکنش نشان داد که در ادامه می خوانید:

فرش قرمز علوم پزشکی برای غیر رسمی ها در نشست خبری!/ لزوم ساماندهی فضای مجازی و رسانه ای استان

آنقدر مقدمه نوشته شده که دیگر جایی برای قلم فرسایی و حالی برای نصیحت نمانده؛ تیپ سینه چاکان و چاکران از دستمال ابریشمی دور گردن و کلاه شاپو و یقه باز رسیده به قیافه خبر و بدقوارگی اخباری که جز نقل یک رویداد تهی برای افکار عمومی چیز دیگری ندارد، چراکه راهرو های ادارات کل استان هم جولانگاه ادمین های فضای بی هویت و بی در و پیکر مجازی شده است!

مسئولین اداره محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه محترم مطبوعات، انجمن صنفی خبرنگاران، آقایان روابط عمومی ها! اگر قرار باشد هرکسی بدون سابقه حتی یک روز سردی و گرمی چشیدن حرفه سخت خبرنگاری که جزو مشاغل سخت و کم درآمد محسوب می شود، یک کانال یا صفحه ای رایگان در فضای بی سر و سامان مجازی و شبکه های اجتماعی که کاربری شان به هیچ عنوان رسانه ای نیست ایجاد کند و از توان دو خط تحلیل و خبر عاجز باشد و بار مسئولیت مهم خبر و رسانه هم به دوش نداشته باشد؛ به جلسات مهم خبری ادارات کل یک استان بصورت رسمی دعوت شود، باید به بینش، تفکر و صلاحیت علمی مسئولین آن اداره تاسف خورد و جامعه مظلوم خبرنگاران هم جای قلم بروند بیل به دست بگیرند و باغچه خانه شان را شخم بزنند چراکه با این رفتار تفاوتی دیگر میان ارزشها دیده نمی شود.

امروز دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ثابت کرد که در رفتار رسانه ای هیچگونه علم و بصیرتی ندارد و راه تاریکی را در پیش گرفته است.

آقایان!

خبرنگاری قانون دارد! خبرنگاری رسالت دارد!

کم ارزش کردن جامعه خبرنگاران خاک‌خورده و رسمی عواقب خوبی برای نظام، جامعه و علی الخصوص مسئولین ندارد.

والسلام

حسام الدین شیخی-روزنامه نگار

کدخبر: 779278 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟