بانوی ایرانی در طول تاریخ خواهان حجاب بوده است

به گزارش رکنا از لرستان؛ فرهاد زیویار، استاندار لرستان، عصرچهارشنبه، ۱۶ فروردین در جلسه شورای اداری استان، اظهار کرد: ولادت کریم اهل‌بیت در نیمه کریمانه‌ترین ماه خداوند واقع شده است.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع)؛ امام بخشش، امام حلم و امام مظلوم بودند که هفت سال نبی مکرم اسلام، ۳۰ سال امیرالمؤمنین(ع) را درک کرده و ۱۰ سال امامت آن حضرت ادامه یافته است، خاطرنشان کرد: امام دوم شیعیان دارای شریف‌ترین نسب؛ از اصحاب کساء و آل عبا است.

زیویار با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲ کرامت‌های زیادی به برکت بارش‌های الهی شامل حال مردم شد چراکه اقتصاد و معاش لرستان ارتباط زیادی با نزولات آسمانی دارد، گفت: از ۱۱ شهرستان ۸ شهرستان بین ۳۲۰ تا ۴۲۰ میلیمتر بارندگی داشتند و مابقی هم از حد متوسط بارندگی بالاتر رفتند.

استاندار لرستان گفت: لرستان، استانی با مردمان باغیرت و متمدن است که مردم آن برای کمک به همنوعان همواره خود را ثابت کرده‌اند. در این ایام یکی از راهدارهای استان در حالی که سطح آب رودخانه بالا آمده بود با لودر به آب زد تا جان یک مادر باردار را با جابه‌جایی آن نجات دهد که جای تقدیر دارد.
استاندار لرستان با یادآوری اینکه مردم لرستان مردمی متمدن و دارای معرفت به دین و اهل‌بیت و تماما شیعه هستند، گفت: به استناد مورخان مشهور در طول تاریخ ایرانیان در پوشش زبانزد بودند و کتیبه‌های تاریخی برجای مانده تائید کننده آن است کمااینکه بانوان ایرانی در طول تاریخ خواهان حجاب و پوشش بوده و این امر نشان از اصالت و هویت بانوان ایران است.

زیویار تاکید کرد: لرستان در بحث حجاب به جهت تمدن و فرهنگی که دارد محلی از آسیب نبوده است،وی در ادامه حجاب را حرام شرعی و سیاسی برشمرد و تصریح کرد: در دین ما حلال و حرام آن در تعادل قرار دارد و در بحث حجاب نیز مقام معظم رهبری صراحتا ابلاغ کردند.

وی افزود: طرح اطعام مهدوی با هدف سرپرستی ایتام برگزار می‌شود و از مدیران انتظار می‌رود این کار را مدنظر قرار دهند.

.

مهدی زکی پور / لرستان

 

کدخبر: 882584 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟