کهن‌ترین کتیبه عفاف و حجاب ایران  در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان ، عطا حسن‌پور افزود: سنگ نبشته خرم‌آباد به عنوان اولین و کهن‌ترین کتیبه و منشور عفاف و حجاب ایران به عنوان یک اثر تاریخی گویای وجود این ارزش در بین زنان و مردان از گذشته‌های دور تاکنون است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان در مراسم تجلیل از بانوان این اداره‌کل در گرامیداشت سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) گفت: این کتیبه ارزشمند تاریخی که زمانی در دروازه شهر خرم‌آباد قرار داشته، فرهنگ و آداب و رسوم مردم و همچنین تاریخ و تمدن این دیار را فریاد می‌زند.
حسن‌پور با بیان اینکه سابقه حجاب و عفاف در کشور ما حتی به دوران تاریخی هخامنشیان و ساسانی می‌رسد و همیشه از ارزش‌های مردم این سرزمین محسوب می‌شده، افزود: زنان و دختران این سرزمین باید همواره سیره و روش آن بانوی بزرگوار را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.
او گفت: باید از ظرفیت‌ها و توان بانوان در حوزه‌های مختلف در راستای اهداف توسعه‌ای دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان افزود: در دوران پهلوی حتی با چوب و چماق هم نتوانستند چادر و حجاب را از زنان این سرزمین بگیرد و اکنون هم به خوبی از این عنصر مهم دینی محافظت می‌شود.
در پایان این مراسم و در گرامیداشت مقام زن با اهدای لوح تقدیر و جوایزی از بانوان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تجلیل شد.

مهدی زکی پور / لرستان 

کدخبر: 861362 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟