راه‌اندازی مرکز ایست و بازرسی در آزادراه خرم آباد – پل زال

به گزارش رکنا از لرستان؛ فرهاد زیویار، در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار کرد: مکاتبات لازم در این زمینه با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور،  انجام شده  و اعتبارات ویژه ای در سال آینده برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: زمین مورد نظر برای این ایستگاه مشخص شده است و برای تکمیل آن نیز برنامه ریزی خاصی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام خواهد شد.

 استاندار لرستان گفت: تبیین سامانه ی جامع تجارت و قابلیت های آن می بایست در دستور کار کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گیرد.

وی  به نقش موثر سامانه جامع تجارت به عنوان یک بانک اطلاعاتی مهم در مورد واردات، صادرات  و موارد قاچاق کالاها اشاره کرد و افزود: اطلاع رسانی به موقع و کامل در خصوص این سامانه می تواند زمینه گسترش استفاده از این سامانه و جلوگیری از سواستفاده را فراهم کند.

زیویار یادآورشد: شرایط نرم افزاری در دستگاه های مرتبط باید به گونه ای طراحی شود که سامانه های مرتبط به راحتی با سامانه جامع تجارت وصل شده و از بانک های اطلاعاتی مکمل بهره برداری شود.

 این جلسه که به ریاست استاندار لرستان برگزارشد، موضوع های پایش سهمیه سوخت ماشین های کشاورزی، تعیین تکلیف مشکلات واحدهای صنعتی مربوط با شرایط بحران کرونا از جمله شرکت های تولید الکل، منطقه ای کردن عرضه نفت و گاز در استان،مورد بررسی قرارگرفت.

همچنین در این جلسه برنامه های پیشگیرانه قاچاق دام، فعال سازی گشت های بازرسی قاچاق لوازم یدکی خودرو، امحاء کالاهای وصول شده و برنامه ریزی برای تجمیع انبارهای امحا کالاهای توقیفی نیز بررسی شد.

مهدی زکی پور/ لرستان

کدخبر: 853727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟