حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از توسعه فناوری‌های نو در اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ قاسم عرب در بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه پردازش پسماند و تولید کود آلی شهرداری اصفهان، در جریان آخرین اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری در مسیر توسعه فناوری‌های زیست محیطی قرار گرفت و ضمن ابراز خرسندی از پروژه‌های اجرا شده در اصفهان اظهار کرد: فعالیت‌های زیست محیطی این کارخانه به ویژه کنترل بوی نامطبوع حاصل از پردازش پسماند در آن نسبت به سایر کارخانجات سطح کشور بسیار مؤثرتر و بهتر است و این موضوع مرهون تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده در این زمینه است.

او با اشاره به همکاری قبلی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان و معاونت علمی ریاست جمهوری و اختصاص تسهیلات به پروژه تصفیه شیرابه تولید شده از پسماند شهر اصفهان به ظرفیت ۲۰ متر مکعب ادامه داد: سایر پروژه‌های توسعه‌ای این سازمان که دارای فناوری بوده و به رفع مشکلات پسماند در کل کشور کمک می‌کند نیز مورد حمایت این معاونت قرار خواهد گرفت.

مدیر طرح ملی توسعه فناوری‌های اقتصاد چرخشی و زیست محیطی ضمن بازدید از واحد پیرولیز ضایعات خطوط پردازش و دستگاه پایلوت هاضم بی‌هوازی پسماند فسادپذیر، روند پیشرفت و توسعه بومی این گونه فناوری‌ها در کشور توسط متخصصان و کارشناسان سازمان مدیریت پسماند را امیدبخش توصیف کرد و گفت: فعالیت‌های انجام شده در زمینه توسعه فناوری‌های نو قابل تقدیر است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این گونه پروژه‌ها و توسعه آن به فاز صنعتی حمایت خواهد کرد.

بررسی تعاملات مشترک بین سازمان مدیریت پسماند و معاونت علمی ریاست جمهوری

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در این بازدید اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در سال‌های اخیر و در راستای اجرای برنامه ۱۴۰۵ پروژه‌های متعددی را در زمینه توسعه مدیریت پسماند پیش بینی و اجرا کرده است.

فرشاد مستأجران ادامه داد: اجرای پایلوت هاضم بی هوازی و پایلوت پیرولیز به منظور کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و تولید انرژی از جمله این پروژه‌ها است که توسعه آنها نیازمند پیش بینی بودجه و استفاده از ردیف‌های ملی است.

به گفته او، برای تحقق این امر جلسات متعددی با معاونت علمی ریاست جمهوری به جهت افزایش همکاری و استفاده از تسهیلات و بودجه‌های ملی برگزار شده است.

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ماحصل این پیگیری‌ها و جلسات را حضور مدیر طرح ملی توسعه فناوری‌های اقتصاد چرخشی و زیست محیطی به منظور بازدید از کارخانه پردازش پسماند و تولید کود آلی شهرداری اصفهان دانست و گفت: بررسی نحوه همکاری‌ها و تعاملات مشترک بین سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان و معاونت علمی ریاست جمهوری برای استفاده از اعتبارات این معاونت در خصوص اجرای پروژه‌های توسعه‌ای این سازمان از جمله اهداف این بازدید است.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 882516 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟